Jason Momoa avautui DC-tulevaisuudestaan

20.12.2023 07:54
Warner Bros./ Aquaman and the Lost Kingdom, 2023

Tällä viikolla myös Suomessa ensi-illassa oleva Aquaman and the Lost Kingdom tuo Jason Momoan näyttelemän DC-supersankarin toista kertaa valkokankaille oman sooloseikkailunsa merkeissä. Vetisen valtakunnan johtohahmo ja väkivahva sisupussi ei kuitenkaan toistaiseksi ole saamassa omaa seikkailutrilogiaa.

Momoa on todennut suoraan, että kolmatta elokuvaa ei vielä ole näköpiirissä:

– Totuus on, tarkoitan, että jos yleisö rakastaa tätä [toista osaa], sitten on [kolmannella] mahdollisuus. Mutta juuri nyt ei näytä niin hyvältä.

Peter Safranin ja James Gunnin nykyisin luotsaaman DC-elokuvauniversumin sisällä on kuitenkin tilausta Momoalle. Aquaman and the Lost Kingdom on rippeitä siitä, mitä vanhasta, mm. Zack Snyderin visioimasta DC-elokuvauniversumista on jäljellä. Uudet tekijät ovat halunneet aloittaa melko tyhjältä pöydältä. Samalla Momoan on jo pidempään huhuttu siirtyvän Aquaman-roolistaan DC:n Loboksi. Näyttelijän itsensä mukaan mitään Loboon liittyvää ei ole vielä sovittu hänen kanssaan:

– Minulla oli tapana kerätä sarjakuvia ennen, ja hän oli aina suosikkini. Olen aina halunnut näytellä Loboa, koska, hei, se natsaa aika hienosti. Se rooli on aika täydellinen. Tarkoitan, että jos he kysyvät minua näyttelemään sitä, totta helvetissä suostun. Sen voin vakuuttaa. Siitä ei tarvitse kantaa huolta. Mutta minua ei ole kysytty Loboksi. Enkä halua väittää muuta, mutta jos he koskaan pyytävät minua rooliin tai pyytävät koe-esiintymään sitä varten, teen sen.

Lähteet: Deadline, MovieWeb, Dark Horizons

Toim. R. Isoviita