Dus

Zombielandin jokseenkin tarpeeton jatko-osa 10 vuotta myöhemmin. Juoni heikko, uudet roolihahmot jäävät mitäänsanomattomiksi kuten itse Zombitkin. Alku lupaa hyvää, kun katsojalle esitellään kymmenessä vuodessa enemmän (ja vähemmän) kehittyneitä Zombeja joista ei sitten tarinassa niinkään oteta paljon irti. Loppua kohti vain kiihdytetään ja lopputaistot suoranainen pettymys . Parasta antia sama tyylittely ja kerronta kuin ykkösessä ja lopputekstien aikana kerrottava flashback Z-dayn alusta.

Masu

Ruben Fleischerin Zombieland oli yksi vuoden 2009 positiivisia yllätyksiä blockbusterien keskuudessa, mutta tuntuu, että jatko-osa kärsii melkeinpä samoista ongelmista kuin esimerkiksi Frank Millerin Sin City: A Dame to Kill For; jatko-osa kyhätään kasaan kymmenisen vuoden viiveellä ja silloin kun juuri ketään ei enää kiinnostanut. Taisin vielä 2010-luvun alussa henkilökohtaisesti odotellakin vielä aika innolla tälle jatko-osaa, mutta mielenkiinto siirtyi toisaalle. Ihme, että sentään kaikki alkuperäiset hahmot ovat paikalla. Ensimmäisen elokuvan magia on kyllä vähän kateissa, vaikka hahmot ovat luonteiltaan melko samanlaisia. Nyt itse asiassa kaikki tuntuivat vain pirun ärsyttäviltä. Zombietapot ovat kyllä edelleen luovia ja Zombieland-maailma tarjoaa paljon mahdollisuuksia kertoa tarinoita, mutta jatko-osa olisi ehkä voinut keskittyä mieluummin toisiin selviytyjiin..? Tuntuu, että ensimmäinen Zombieland jätti Columbuksen, Tallahasseen, Wichitan ja Little Rockin tarinan ihan hyvälle mallille eikä heihin olisi välttämättä tarvinnut enää palata. Elokuvan ärsyttävimpiä puolia on ehdottomasti Zoey Deutch erittäin yliampuvana, karikatyyrisena tyhmänä blondina. Tarina itsessään aiheuttaa deja vú-tunteen ja uudet hahmot jäävät melko taustalle. Kannattaa kuitenkin katsoa yksi post-credit-kohtaus; elokuva olisi kaivannut samanlaista hauskanpitoa kuin mitä siitä löytyi. Nyt meininki oli ehkä jopa hieman vakavampaa ja synkistelevämpää. Elvis-jumalointia oli myös älyttömän paljon. Todella tarpeettoman oloinen jatko-osa, ehdottomasti.

Also Starring

JoonaPrkl