IsoVauva

En ole slashereita ihan hirveästi nähnyt ja tämä uutukainen lukeutuu kyllä niistä parhaimpiin.

Leffan suurin vahvuus on sen todella komea kuvaus ja visuaalinen ilme. Se sisältää useita hienoja otoksia ja erikoisia, mutta leffaan kuitenkin sopivia leikkauksia. Kaunista visuaalista ilmettä tukee loistava äänisuunnittelu. Niin soundtrack, kuin leffan scorekin olivat molemmat täyttä rautaa. Leffateatterissa elokuva pääsi todella oikeuksiinsa.

Pelkästään tuolla hienolla visuaalisella ilmeellään leffa erottuu edukseen genressään, mutta se sisältää myös kasan kiinnostavia hahmoja. Leffa on käytännössä ensimmäisen tunnin veretön ja rauhassa tutustuttaa katsojan hahmoihin, joka oli mainio ratkaisu. Sitten, kun lahtaaminen vihdoin alkaa, niin meiningissä on ihan eri tavalla painoarvoa, kun tunnelmaa ja hahmoja on rakennettu huolella.

Itse teurastamisessa ei ole mitään kovin ihmeellistä ja ennennäkemätöntä. Olisi voinut olla vähän mielikuvituksellisempaa. Sopivan brutaalia ja väkivaltaista se kyllä oli. Leffa sisältää niin raakaa väkivaltaa, kuin paljon alastomuuttakin, koska leffan hahmot kuvaavat salaa pornoa maatilalla. Tissin ja veren nälkäisille siis suuri suositus! :D

Genressään todella hyvä pätkä.

QT

X
X arvosana 3,77
Kauhu,
2022
Ti West
Ti West
Brittany Snow, James Gaylyn, Jenna Ortega, Kid Cudi, Martin Henderson, Mia Goth, Owen Campbell, Stephen Ure