carloz

Omalla kohdallani tämä pääsi yllättämään positiivisesti. Lapsinäyttelijä oli mielestäni hyvä ja muutenkin elokuva jaksoi viihdyttää vanhan animaation ystävää.

IsoVauva

Erittäin onnistunut live-action version kaikkien tuntemasta Viidakkokirjasta.
Kokonaan tietokoneella luotu viidakko on fantastisen komea ja lähestulkoon fotorealistisen näköinen. 3D tuo kerrankin jotain oikeaa arvoa elokuvaan, sillä efekti syventää viidakkoa hienosti ja tekee siitä vielä elävämmän näköisen.
Leffan ainoa näyttelijä ja ensikertalainen Neel Sethi suoriutuu mallikkaasti, tai suorastaan erinomaisesti Mowglin roolista. Varsinkin kun otetaan huomioon pojan näytelleen vain green screenia vasten..!
Eläimet olivat myös kaikki erittäin luonnollisen tuntuisia, upean näköisiä ja taidolla ääninäyteltyjä. Varsinkin Bill Murray Baloo karhuna ja Idris Elba tiikeri Shere Khanina jäivät mieleen. Shere Khan oli todellinen badass. Tiikerin ihmisvihan syitä syvennettiin ja hahmo oli kaikin puolin onnistunut pahis.

Tarina kulki pitkälti samoja polkuja, kuin Disneyn animaatiokin, mutta siinä oli muutamia synkempiäkin sävyjä. Shere Khan oli paikoin varsin julma ja kenties muutama äidin pikku kullannuppu saattoi saada kyseisistä kohtauksista traumoja!
Eläimistä ainoastaan käärme Kaan visiitti oli todella pieni ja melko turhakin. Muuten juoni pysyi hyvin raiteillaan ja vauhdikkaana. Pidin myös muunnellusta lopusta. "Aikuisia" ei myöskään ollut vitseissä unohdettu ja pääsi sitä pari kertaa ihan hymähtämäänkin.

Ainoa pieni kitisemisen aihe on Disneyn kuuluisien laulujen tunkeminen elokuvaan. Karhun elämää nyt vielä sopi filmiin ja kohtaukseen ihan hyvin, mutta apinakuninkaan "I wanna be like you" ei. Christopher Walkenin elävästi ääninäyttelemä ja mafioson elkein uhkaava apinakuningas yhtäkkiä ryhtyy vain laulaamaan. Tämä ei sopinut ollenkaan muuten uhkaavaan kohtaukseen.

Viidakkokirja oli erittäin viihdyttävä koko perheen elokuva ja vaikea kuvitella, että tätä onnistuneempaa live-action versiota voisi edes tehdä. Positiivinen ylläri ja yksi kaikkien aikojen komeimmista CGI-leffoista!

Jautsi

Oikein mukaansa tempoileva elokuva. Aikaisemmat versiot eivät ole minulle tuttuja - paitsi 1960-luvun view master -kuvakiekosta - joten ei ollut vertailukohtaa vaan saatoin antaa tarinan vyöryä nahkoihini minkä kehtaa.

korkkinado

Ehdottomasti Disneyn uusista liveaction animaatioista se paras. Itse alkuperäinen piirretty ei ole koskaan ollut mikään kummoisempi klassikko minulle, ja tämä mielestänikin päihittää sen. Juoni ja maailma laajentuu paremmin. Loistavasti (ääni)näytelty ja CGI on komeaa. Miinusta lähinnä muutamasta laulusta, jotka ovat suorastaan outoja tällaisessa ei-animaatiossa. Muuten parhaimpia Disney-leffoja vähään aikaan.

OZMOxD

Ja lapsinäyttelijä saa tältä suunnalta lisää suitsutusta. Erityisesti siksi, että käytännössä kaikki muu paitsi hän itse on elokuvassa CGI:tä, mikä taas tarkoittaa sitä, että pojan on täytynyt reagoida ja keskustella joka välissä jonkin kuvitellun eläimen kanssa.
Elokuvassa oli kaivattua vauhdikkuutta ja erityisesti Shere Khanista oli saatu onnistuneella tavalla uhkaava. Käärme Kaata olisin tosin toivonut elokuvaan huomattavasti enemmän. Kaan hahmo jääkin valitettavasti yhteen suht lyhyeen kohtaukseen.

Onnistunut uudelleenfilmatisointi kaiken kaikkiaan.

AlexZ

Seikkailu,
2016
Jon Favreau
Justin Marks, Rudyard Kipling
Ben Kingsley, Bill Murray, Christopher Walken, Emjay Anthony, Giancarlo Esposito, Hannah Tointon, Idris Elba, Lupita Nyong'o, Neel Sethi, Saffron Burrows, Scarlett Johansson