Uytp7

Paulo Coelho on aiheuttanut kollektiiviselle olemassaololle enemmän tuhoa kuin kuuluisa kolmen kopla KRP eli kuppa, rutto ja paskatauti. Miehen kirjaan perustuvassa leffassa itsemurhayrityksen jälkeen päähahmoa eheytetään rippusen oudossa mielenterveyslaitoksessa. Täytteenä pohditaan ontosti elämänsuuntia, tarkoitusta ja muuta skeidaa, jota katsoessa otsaani kasvoi kurkku. Pienestä hetkittäisestä salaperäisestä tunnelmasta sekä hoitopaikan hintsunrupuisasta miljööstä pidin semisti.

Kyökkipsykologiaa parhaimmillaan. Syvällinen analysointi my ass, jos keskustellaan omasta tahdosta, kokemuksien merkityksestä ja toiveiden sekä toivon kaltaisista konsepteista ei voida tyytyä pelkkään perustason nolla-ajatteluun. Tai no, näköjään voidaan. Tilannetta pahentaa nimirooliin huonosti sopiva Sarah MG, jonka huokailutuskailu tuntui falskilta. Sivurooleissa oivalliset Melissa Leo ja David Thewlis muodostuivat kokonaisemmiksi persooniksi. Suuren käänteen arvasin heti aluksi, lisäksi haluan kysyä mihinkäs jäi taasen se lääkärin etiikka?

eskoaarne

jazga

Jonakin

Jonttura

Nanna

Phobia

Veronika päättää kuolla
Veronika päättää kuolla arvosana 2,95

Veronika päättää kuolla (2009)

Alkuperäinen nimi: Veronika Decides to Die

Draama
2009
K15
Emily Young
Larry Gross, Paulo Coelho
David Thewlis, Erika Christensen, Jonathan Tucker, Melissa Leo, Sarah Michelle Gellar