Elokuva alkaa tylsästi mutta paranee loppua kohden koko ajan. Loppu tulee kyllä yhtäkkiä ja yllättää positiivisella tavalla. Tämä ei ole Shyamalanin paras elokuva, tässä on pikku virheitä siellä sun täällä. Mutta pidin elokuvan taianomaisesta tunnelmasta, elokuva on kiinnostava eikä mikään amerikkalainen tusinamysteeri-elokuva. Ainut asia, mikä minua todella häiritsi elokuvassa, on kameratyöskentely. Se oli minun mielestäni vain kikkailua eikä lisännyt mitään taiteellista arvoa elokuvalle jota he varmaankin yrittivät, se sai minut vain ärähtelemään. Ihan ääneen. Ei toiminut minulle. Mutta rakastin elokuvan lopetusta, se todellakin yllätti - ja se on yksi niistä asioista mistä pidän elokuvissa! Bruce Willis oli vähän tylsä, mutta Samuel L. Jacksonin esitys oli (jälleen kerran) vakuuttavaa työtä. Ei mitenkään kovin erikoinen elokuva, mutta nautittava elokuvakokemus silti.

opaa

Hienosti tehty hämyinen trilleri, mutta alitti silti odotukset. Kuudes aisti on yksi parhaista elokuvista, mutta tällä kertaa Shyamalan ei yllättänyt, edes loppuratkaisulla. Jossain määrin ennalta-arvattava, mutta muuten mielenkiintoinen elokuva.

Sgt.Rane

Rikollisen aliarvostettu muualla. Parhaimpia dvd-ostoja, mitä olen koskaan tehnyt.

shinji

Aika on kullannut muistoja tämän leffan kohdalla, mutta onneksi kuitenkin vain melko lievästi. Unbreakable on täysin omanlaisensa supersankari leffa, koska tämä ei millään tavalla tunnu tyypillisen kliseiseltä supersankari elokuvalta. Muistan miten ekalla katselukerralla loppuratkaisu oikeasti myös yllätti ja se nostikin leffan pisteitä silmissäni huomattavasti. Unbreakablessa ja Kuudennessa Aistissa on vähän samanlaiset yllättävät lopputvistit, mutta minusta Unbreakable kestää enemmän katselukertoja, kun Kuudennen aistin kohdalla en oikein jaksa enää palata leffan pariin nähtyäni sen ja loppuratkaisun ekan kerran. (en vieläkään osaa päättää kumpi olisi kokonaisuutena Shyamalanin paras elokuva)

Tykkään tässä kaikista näyttelijöistä, mutta Willisin hahmo on mielestäni ehkä vähän liian kylmän oloinen(?) Muita miinuksia on ajoittainen tylsyys ja paikoillaan junnaaminen ja yhä edelleen olen sitä mieltä, että olisin halunnut leffaan ainakin yhden kohtauksen lisää, jossa Davidin voimat tulee paremmin ilmi. Mielipiteeni ailahtelee 3 - 3½ tähden välillä, harmi etten ole tykännyt mistään Shyamalanin leffasta jotka on ilmestyneet Unbreakablen jälkeen.

Uytp7

Intian ihmeen kuulemma paremmalta aikakaudelta teos, josta nauttiminen vaatii aika paljon epäuskon tukehduttamista eli sitä ainoaa sorttia, mistä ei häkki heilahda. Lupaava konsepti perseilee itsensä miltei piloille ja lopussa toivotetaan töttöröö kaikille. Pienet kamerakikkailut piristivät kokemustani suhteellisen runsaasti ja pienen epätietoisuuden kyteminen (suosittelut siis myös pyromaanien suuntaan) on aina hyvästä.

Näyttelijöiden osalta näemme kelpo työtä, Willis ei alennu yksiulotteiseksi toimintajannuksi ja Jackson kantaisi karismallaan vaikka Mount Everestin Eurooppaan. Tietyt kökköydet juonessa sekä plösähtävä päätös tosiaan söivät pisteitä tällä kertaa. Olennaisesti mielenkiintoinen linkki myöhempään elokuvatuotantoon, sekä ohjaajan omaan että muihin luo oivaltavaa tulkinnanvaraisuutta kohti oman tilansa ymmärrystä.

alec

Zassi

Zhipa

Unbreakable - särkymätön
Unbreakable - särkymätön arvosana 3,68

Unbreakable - särkymätön (2000)

Alkuperäinen nimi: Unbreakable

Trilleri,
2000
K15
M. Night Shyamalan
M. Night Shyamalan
Bruce Willis, Charlayne Woodard, Eamonn Walker, Robin Wright, Samuel L. Jackson, Spencer Treat Clark