Tupac: Resurrection

Alkuperäinen nimi:Tupac: Resurrection
Valmistusvuosi:2003
Pisteytyksiä: 48
Tarkka arvio: 3.90

Tupac Shakur selvisi gettosta, taisteli maineesta ja menestyksestä, ja nousi yhdeksi kaikkien aikojen menestyksekkäimmäksi hip-hop artistiksi. Hän oli älykäs ja herkkä nuori mies, joka puhui sensuroimatonta totuutta.
Lyhyen elämänsä aikana Tupac kosketti musiikillaan miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa, ja hänen suosionsa on vain kasvanut hänen odottamattoman ja shokeeraavan kuolemansa jälkeen.

Nyt ensimmäistä kertaa, Tupac on kertoo omin sanoin elämästään. Tämä on ainoa elokuva, jossa Tupacin äiti Afeni Shakur on ollut haastateltavana, ja jossa nähdään Tupacin ainutlaatuisia konserttitaltiointeja. Tämä mieleenpainuva, rehellinen ja inspiroiva ”omakuva” paljastaa kiistellyn taiteilijan takaa monimuotoisen lahjakkuuden.

Arviot

Kaikin puolin laadukas dokumentti, joka avartaa käsitystä kiistellystä artistista.

Olen aina pitänyt Tupac Shakuria rapin Elviksenä eli suurena artistina ja kiinostavana persoonana, myydäähän Pacin uusia levyjä vielä kymmenen vuotta hänen kuolemansa jälkeenkin. Herran elämähän oli vallan tapahtumarikas, mikä antaa dokumentille loistavat lähtökohdat. Vaikka Shakurista paljon jo tiesinkin, niin kokonaisuutena doku pääsi yllättämään positiivisesti. Elokuva kattaa Shakurin lyhyen elämän hänen omin sanoin kertomanaan, mikä on […]

Arvosteltu: 22.07.2005

Tupac oli musikillisesti todella lahjakas, hänen riiminsä notkuvat keksiläisyyttä ja mediahenkilönä hän osasi näytellä pahaa gangstaa.

Tupac Shakur. Kaikkien aikojen eniten myynyt räppäri ja varmasti myös eniten arvostettu kertoo kuolemastaan, vaikka kuoli jo 1996 vain 25-vuotiaana. Tuohan olisi näin nopeasti mietettynä mahdotonta, joten on pakko olla kyse vuoden 1994 ampumisesta, josta Tupac hädin tuskin selvisi elossa. Ennen tätä leffaa olin pitänyt Tupacia aivan tavallisena räppärinä ja ihmettelin suuresti mihin hänen suosionsa […]

Arvosteltu: 12.08.2005

Kommentit & Pisteytykset