Chadagun

Natalie Portman on kyllä ihailtavan taitava näyttelijä. Hänen hahmonsa eivät ikinä vaikuta samasta muotista valetuilta, hän paneutuu hahmoihin kunnolla, eikä pelkää näytellä aitoja ja suuria tunteita. Hän tuntuu aina näyttelevän koko sydämellään, niin myös tässä elokuvassa.

The Other Woman ruotii onnistuneesti uusioperheen elämää ja ongelmia. Myös lasten näkökantaa on otettu huomioon, kun tarinassa nostetaan esiin sopeutumisen vaikeus. Kuolema ja syyllisyys ovat myös vallitsevia teemoja, jotka tekevät elokuvasta liikuttavan.

Päähenkilö Emilia on ihanan rikkinäinen ja itsekäs, eikä mikään perustylsä hahmo, joka jää sivuosien jalkoihin. Hahmoista toiseksi kiinnostavin on William-poika, jota Charlie Tahan esittää hienosti. Jos lapsinäyttelijät normaalisti ärsyttävät, Tahan ei sitä tee.

Pidin tästä kovasti, vaikka hahmoja on syytetty yksiulotteisiksi ja jopa kliseisiksi. Elokuvaa on ehkä vertailtu liikaa Don Roosin aiempiin teoksiin. En itse ole nähnyt muita ohjaajan elokuvia, joten en kykene siihen. Tähdissä päädyin kompromissiin.

Jautsi

Kyseessä saattaa olla elokuva, joka minulle toimii paremmin toisella katselukerralla kuin ensimmäisellä. Elokuva ärsytti katseltaessa aika tavalla, tuntui kuin tarinan ydin jäisi tekijöiltä tavoittamatta, mutta taisin vain erehtyä pitämään elokuvaa liian simppelinä.

Linkous

K11
The Other Woman
Don Roos
Ayelet Waldman, Don Roos
Anthony Rapp, Charlie Tahan, Lauren Ambrose, Lisa Kudrow, Natalie Portman, Scott Cohen