Chadagun

Trailerin perusteella To Rome With Lovesta sai viihdyttävämmän ja monella tapaa hauskemman kuvan. Odotin sen näkemistä jonkin verran, mutten onneksi liikaa, sillä jouduin pettymään samalla tavalla kuin niin monen muun komedian kohdalla.

Yleensä monen eri tarinan komediat kiinnostavat, sillä vähintään yksi tapahtumien kirjo yleensä nousee elokuvan koukuksi. Tässä ongelma on se, että tarinoista yksikään ei kiinnosta tarpeeksi, vaikka paras on tietenkin Allenin itsensä tähdittämä laulajastoori. Myös Allenin esittämä kyyninen Jerry on hahmoista selvästi paras.

Rooman estetiikka ei miellytä omaa silmääni pelastaakseen mitään. Huumori ei naurata, vaikka potentiaalia ehkä onkin, hahmot eivät ihastuta, eivätkä tarinat kiinnosta. Varsinkin Pisanellon hetken julkisuudesta kertova satiiri on pelkkää itseään toistavaa ylilyöntiä. Kerronta toimii ja dialogi on mukavan älyllistä ja aitoa, mutta elokuva ei tempaise mukaansa.

Uytp7

Ihan katseltava kokonaisuus, mitä nyt suurin osa henkilöistä käyttäytyy melko pällisti. Sinänsä näyttelijät tekevät hyvää työtä, harmi että käsikirjoitus paljastuu hivenen sekavaksi. Eri tarinoihin leikkaamisen olisi voinut toteuttaa paremminkin, onneksi sentään jokainen juonihaara kiinnosti edes semisti. Itse asiassa haukuttu Benignin osuus oli milteinpä suosikkini. Roomaa katseli mielellään, joskaan Woodyn parhaimpiin leffoihin tämä ei yllä, ei lähellekään. Parit erikoisen hauskat huulenheitot teoksesta myös löytyi.

Addeh

cronenberger