The Sadness

Alkuperäinen nimi:Ku bei
Valmistusvuosi:2021
Pisteytyksiä: 18
Tarkka arvio: 3.50

Vuosikymmenen toistaiseksi hurjimpiin valkokangaselämyksiin lukeutuva The Sadness on zombie-kauhutrilleri, joka palauttaa tutuksi tulleeseen elokuvalajiin todellisen vaaran tunnun.

Nuoret rakastavaiset Jim ja Kat heräävät uuteen aamuun aurinkoisessa miljoonakaupungissa. Uutisissa puhutaan irti päässeestä viruksesta, mutta se ei tunnu kiinnostavan ketään.

Kun Jim on heittänyt Katin skootterillaan töihin, arki suistuu raiteiltaan. Eri puolilta kaupunkia kantautuu tietoja järkensä menettäneistä ihmisistä ja selittämättömistä veriteoista. Tapahtumien syystä ei ole tietoa, mutta tilannekuva on selvä: pakoon. Mahdollisimman nopeasti ja kauas, mitään keinoja kaihtamatta.

Kommentit & Pisteytykset

Villetys

The Sadness on hyvin onnistunut zombipätkä, jossa ei turhaan säästellä verellä ja tämä onkin yksi verisimpiä splatter-elokuvia pitkään aikaan. Myös väkivalta on tässä brutaalia ja k-18 leimaa ei ole turhaan tähän laitettu. Juoni on hyvin perinteinen, jossa ihmiset alkavat muuttumaan väkivaltaisiksi ja tappamisen himoisiksi tuosta noin vain ja pieni joukko ihmisiä on immuuneja tartunnalle. Epidemia leviää vauhdilla ja tartunnan saaneet ovat varsin fiksuja, eivätkä vain perinteisiä tyhmiä zombeja. Näyttelijöistä voisi mainita Tzu-Chiang Wangin esittämän mainion bisnesmies zombin, joka saa pakkomielteen pääroolissa olevasta Regina Lein esittämästä Katista ja jahtaa tätä läpi elokuvan. Väkivalta osasto on elokuvan parasta antia selkeästi, mutta itse muu kuvasto ei yllä aivan sen tasolle. Kokonaisuutena The Sadness edustaa keskivertoa parempaa elokuvaa omassa genressään ja on katsomisen arvoinen, jos sietää kovaa väkivaltaa.

harr1v

Tekijät huumaantuivat verellä mässäilyyn josta tuli itse tarkoitus. Hyvä yritys, mutta ei jatkoon. Turha tekele.

AaPursi
Pelimies