IsoVauva

Tämä Netflixin uutukainen on saanut paljon kehuja maailmalta, mutta sori nyt vain, minun mielestäni kysessä oli suoraan sanottuna tylsä filmi!

En ole ensinnäkään koko western-genren suuri ystävä ja todennäköisesti myös väsymystilani vaikutti siihen, että leffa oli mielestäni varsin pitkästyttävä. Siinä oli ihan kauniita teemoja ja se oli hienosti kuvattu, mutta en saanut kyllä hahmoista tunnetasolla ollenkaan kiinni. En välittänyt tuon taivaallista mitä heille käy. Tämä ei ollut tosin näyttelijätyön vika, sillä kaikki olivat varsin mainioita rooleissaan.

Sinänsä ymmärrän miksi tämä on kerännyt kiitosta, mutta ei ollut kyllä minun kuppi teetä. Taidolla tuotettu, mutta pitkäveteinen kokemus.

saklamus

Eipä ollut kummallinen. Ehkä hieman kaduttaa että tuli edes katsottua. Elokuvalle on arvostusta satanut varmaankin taas niistä tietyistä teemoista, joita se pitää sisällään.

Kanssakatsoja oli jostain saanut päähänsä, että kyseessä olisi Cumberbatchin hahmon, Philin, kasvutarina ja sekin vaikutti odotuksiin. Jossain kohtaa elokuva näytti uhkaavasti ajautuvan sivuraiteelle kohti Brokeback mountainia, mutta onneksi niin ei tapahtunut.

Näyttelytyö oli pätevää. Mitään sen syvempää tämä ei tarjonnut.

The Power of the Dog
The Power of the Dog arvosana 3,42
2021
Jane Campion
Jane Campion, Thomas Savage
Benedict Cumberbatch, Geneviève Lemon, Jesse Plemons, Kenneth Radley, Kirsten Dunst, Kodi Smit-McPhee, Sean Keenan
Iso-Britannia, USA, Australia, Kanada, Uusi-Seelanti