Melankolinen ja aavistuksen hidassoutuinen leffa, minkä vuoksi tämä voi tuntua joistakuista hieman tylsältä, itse kyllä tykkäsin. Minusta tämä tuntui kuitenkin jollain lailla maagiselta ja, tämä kuulostaa ehkä oudolta, mutta myös joulumaiselta, tuntui kuin olisin ollut jälleen lapsi ja katsonut ensimmäisiä kertoja seikkailuleffaa. Tämä oli ihanan rehellisesti vanhan ajan seikkailuleffa, ei Indiana Jones- tyyliin kuitenkaan vaan paljon rauhallisemmin. Etsitään uusia maailmoja ja tavallaan myös itseä. Minua ilahduttikin tässä kenties eniten se, ettei tämä ollut kauheaa hosumista joka paikassa, tietokone-efektejä ja muka-hauskaa nälvimistä kuten liian monessa nykyleffassa. Tuntui oikeasti maagiselta kun he pääsivät viidakkoon (varsinkin ensimmäisellä kerralla). Viidakko-osuudet tässä olivatkin parasta ja kiehtovinta antia, ja olisin halunnut sitä olevan enemmän. Mutta ymmärrän sen miksi tässä välillä palattiin Englantiin. Ainoastaan sotakohtaus Ranskassa oli sellainen josta en välittänyt, onneksi se oli suhteellisen lyhyt osio. Tarinalle se kuitenkin oli välttämätön (osittain myös siksi koska tämä perustui tositarinaan mutta se olisi ollut hyvin perusteltavissa myös täysin fiktiona). Ainoat kompastuskivet tässä olivat päähenkilö Percy, olisin halunnut pitää hänestä enemmän, sekä hänen vaimonsa esittäjä (Sienna Miller esittää hyvin nuorta vaimoa mutta ei vakuuta kun hän esittää samaa hahmoa vanhempana). Oli tämä ehkä hitusen liian pitkäkin, mutta pidin tästä silti aika paljon.

Keräilijä

Kyllä tän katsoo miellumin ku selkkäs otta. Päämärän saavuttaminen herroilla elokuvassa on paikoitellen yhtä raskasta kuin itse elokuvan katsominen loppuun.
Oliko Hunnam kenties väärä valinta elokuvaan?
Kysymykseni on lähinnä toteamus. Hunnamin roolitus herätti minussa hieman ristiriitaisia mielipiteitä.

Also Starring

2016
Z: Amazonin kadonnut kaupunki
James Gray
David Grann, James Gray
Angus MacFadyen, Charlie Hunnam, Edward Ashley, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland (X)