The Innkeepers

Pisteytyksiä: 1
Tarkka arvio: 3.00

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Ihan kohtalainen kummituskauhuleffa, vähän 70-lukulaiseen henkeen toteutettuna. Ti West on jokseenkin guru näiden tän tyyppisten elokuvien suhteen ja muistin Innkeepersinkin olevan melko kovatasoinen pläjäys. No, ei se nyt ihan sitä ollut. Tää ottaa jo hiukan liian kauan startatakseen ja sitten kun panokset on ladattu korkealle, niin leffa ei oikein lunasta sitä hitaasti rakenneltua tunnelmaa. Toinen ongelma on rasittava päähenkilö, joka aiheuttaa lähinnä ärsyyntymistä samaistumisen sijaan. Vanha hotelli ympäristönä on kyllä tän tyyppiselle kummitustarinalle oiva näyttämö ja itseasiassa se itse kummitustarina on ihan toimiva. On tässä loppua kohden pari aika kuumottelevaa kohtaustakin, muttei se oikein tahdo riittää enää elokuvan nostamiseen. Innkeepers jääkin vaan siihen keskitasolle. On tämä selvästi parempi kuin yli puolet nykyisen kauhugenren antimista, muttei silti mitenkään yllä sinne ohjaajansa parempien elokuvien rinnalle. Sikäli onkin vähän outoa, ettei Ti Westin paukut kantaneet tän tyyppisen stoorin parissa, parhaimmillaan kun hän tuntuu olevan juurikin näissä vanhalle slow burn kauhuelokuvalle kumartavissa teoksissa.

Tää oli nyt toinen katselukerta The Innkeepersille ja tuskin tätä tarvitsee uusia ihan hetkeen. Ei huono elokuva, mutta hukattua potentiaalia tässä on paljon.