Beer Master

Hidastempoinen, juoni suht yksinkertainen, toimintaa ei lainkaan ja tapahtumapaikat karua erämaata. Silti tämä onnistui viihdyttämään alusta loppuun, kiitos Tommy Lee Jonesin. Myös Hilary Swank veti hyvän roolin ja hänen kohtalonsa onnistui jopa koskettamaan minua. James Spaderilla hyvä cameo.

Paranoid

Helvetti, täähän oli yllättäen parhaita länkkäreitä miesmuistiin. Tykkäsin paljonkin.

Neljä.

Pelimies

Erinomainen 10-luvun länkkäri⭐️⭐️⭐️⭐️

Uytp7

Mukavan seesteinen tapaus, sangen yleiseen länkkärityyliin. Tiukka täti ottaa ohjat käsiinsä äijien luistellessa vastuusta, mutta pitäähän esiliina silti moraalisista syistä mukana olla. Kumpikin pääosa vakuuttaa nahoissaan, hahmojen kehitys oli johdonmukaista ynnä sydäntä riipaisevaa. Vaikka leffa onkin pitkähkö jokainen kohtaus on narratiiville tyystin tarpeellinen eikä asioita tyydytyksekseni kaunisteltu. Pääsipä se suurin käännekin yllättämään alkuteokseen perehtymättömyyteni johdosta.

TLJ omaa pelisilmää ohjaajanakin, kuvasommittelut ja preerialla pyöriskely hivelevät silmiä paikka paikoin. Sivuroolien henkilöstö tyytyy pysyttelemään etäällä, määräänsä tahi merkitystänsä enempää ei kukaan ruudulla jahkaile. Teos puhutteli erityisesti feministisellä (älkää äijänköriläät pyörtykö järkytyksestä) maailmantarkastelullaan, kapea oli se lokero, mikä ennen naisille sallittiin. En jaa edellä esitettyä näkemystä lopun jonkinasteisesta lässähtämisestä, ympyrän (tai soikion) voi sulkea niin monella tavalla.

Villetys

The Homesman tarjoaa erinomaisen lännenelokuvan, joka on mielenkiintoista seurattavaa. Juonessa kolme naista menettää järkensä ja heistä tulee hulluja. Heidän miehensä eivät jaksa heitä enään hoitaa, niin yksin tilaansa hoitava Mary Bee Cuddy lupautuu kuljettamaan naiset läpi erämaan kirkkoon, jossa pastorin rouva huolehtii rajaseudun hylkäämistä sieluista. Mukaan vaaralliselle matkalleen Cuddy palkkaa hirttotuomiolta pelastamansa George Briggsin. Hillary Swank tekee hienon roolin Mary Bee Cuddyna ja myös Tommy Lee Jones on hyvä. Naiskolmikko Grace Gummer, Miranda Otto ja Sonja Richter esittävät myös uskottavasti hulluja. Toimintaa elokuva tarjoaa hyvin vähän, mutta sitäkin enemmän koskettavaa draamaa ja karua kuvausta erämaasta.

Bad Lieutenant

Demonic