The Flash

Alkuperäinen nimi:The Flash
Valmistusvuosi:2023
Pisteytyksiä: 11
Tarkka arvio: 3.09

Maailmat ryskyvät elokuvassa “The Flash”, kun Barry käyttää supervoimiaan palatakseen ajassa taaksepäin ja muuttaakseen menneisyyden tapahtumia. Mutta kun Barryn yritys pelastaa perheensä tulee muuttaneeksi myös tulevaisuutta, hän joutuu vangiksi sellaiseen todellisuuteen, jossa kenraali Zod on palannut ja uhkaa täydellisellä tuholla, mutta kyseisessä maailmassa ei ole supersankareita, jotka auttaisivat. Paitsi jos Barryn onnistuu taivutella hyvin erilainen Batman palaamaan tositoimiin ja pelastamaan vangiksi joutuneen kryptonilaisen… vaikkakaan ei juuri sitä, jota hän etsii. Lopulta pelastaakseen vieraan maailman ja palatakseen tuttuun tulevaisuuteen Barryn on pidettävä vauhtia henkensä edestä. Mutta riittääkö edes äärimmäinen uhraus palauttamaan universumin tolalleen?

Liittyy: Batman v Superman: Dawn of Justice (2016), Justice League (2017), edellisen pidennetty versio: Zack Snyder’s Justice League (2021)

Kommentit & Pisteytykset

Arz

harr1v

Nämä supersankari -leffat eivät vain kertakaikkiaan sovi minulle. Ja tämä alleviivasi sen. Sysipa5ka kaikilla mittareilla.

Also Starring

3,5

dbgirl

Tarina on OK, joskaan ei järin hyvin toteutettu. Visuaalisesti leffa on myös jotenkin harvinaisen ruma. Kyllä tämä nyt viihdytti, varsinkin kun Ezra Miller hupaili itsensä kanssa, mutta muuten aika kehno leffa…

KaiZeri

Odotin enemmän, mutta kyllä tämän mukisematta katsoi. Keaton oli hieno nähdä batmanina, ja Supergirl oli aika söpö ilmestys. Eniten elokuvassa ärsytti päähenkilöiden typerä huumori.

c4fkw294ziq

vasara88

Viihdyttävä ja humoristinen supersankari pläjäys, jonka parissa viihtyy helposti 2,5 tuntia. Kyllä tämä marvelin Avengerit pieksää ja tämähän on DC:n vastine Spidermanin multiuniversumille. Ainoa mikä ärsytti oli äärimmäisen rumat cgi-tehosteet. Ne vauvatkin oli melkein yhtä törkeitä kuin Ally McBealissa aikanaan.

Ezra Miller on siviilissä täysi idiootti, mutta Flashin roolissa hän on erinomainen. Ja olihan tuo mukava nähdä Michael Keatonin Batman ja muutama muukin bättis. Hauska kun ysäri Batman käytti vanhaa teknologiaa, eikä nykyajan hömpötyksiä. Tykkäsin myös super tytöstä, mutta se jäi kyllä täysin muiden varjoon. Niin ja Nick Gagen Superman pääsi vihdoin valkokankaalle, Superman Lives!

Haahuilija

Yllättävän hyvä!

Tsingis

Ärsyttävää änkytystä ja kehno cgi. Pakka hajoilee vähän väliä.

andy

The Flash on kertaalleen varsin mainiosti viihdyttävä hurlumhei DC:n supersankarien metaelokuva. Tarina pomppii buddy komediasta, aikamatkustuselokuvasta- ja toimintaelokuvan välillä toimivasti. Alun pitkä toimintakohtaus on kaikessa hupaisuudessaan komea, mutta loppupuolen aavikolla käytävä taistelu Zodia vastaan näytti joltain hölmöltä videopeliltä. Ezra Milleristä voidaan olla montaakin mieltä, mutta Barry Allenin kaksoisroolin mies hoitaa varsin hienosti. Michael Keaton ja Michael Shannon palaavat näyttävästi ikonisiin Batmanin ja Kenraali Zodin rooleihin, vaikka se Kenraali Zodin Man of Steelia mukaileva kohtaus hieman päälleliimatulta tuntuikin. Ben Affleck hoitaa pienen visiittinsä toimivasti. Super Girl jää hahmona hieman yksipuoliseksi. Christopher Reeven ja erään tunnetun näytelijän Teräsmies cameot olivat hauskat. The Flash on Viihdyttävästi nostalgialla pelaava DC:n rymistely.

Pelimies

JL:n Snyder Cut-version, toissavuoden Suicide Squadin ja Birds of Oreyn ohella DCU:n aatelia ja tämän kesän leffatarjonnan parhaimmistoa , ainakin siiven asti, kunnes 5 ja viimeinen Indy ja Oppenheimer tulevat pian ensi-iltaan.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️