Addeh

Kannattaa pitää nenäliina paketti kainalon alla ennenkun tämän leffan katsomisen aloittaa, sillä kyllä tulee kovimmallakin kaverilla tippa linssiin aika herkästi. Tämä ei todellakaan ole huono asia, koska tämä elokuva on kaunis joka puolin.

Jokainen näyttelijä antaa kaikkensa, ja sen kyllä huomaa. Naomi Wattsilta Oscarin arvoinen suoritus, Ewan McGregor näyttää myös dramaattista taitoaan, mutta kyllä elokuvan tähti on 16 vuotias Tom Holland, joka ansaitsisi parhaan mies-pääosan Oscarin (ellei eräs toinen kaveri olisi ollut Abraham Lincoln Siinä yhdessä leffassa)

Keräilijä

Todella koskettava elokuva. Näyttelijät esittivät upeasti roolinsa. Jättää sanattomaksi on niin herkistävä teos. 4/5

Maximus

Erittäin voimakkaasti näytelty teos 2004 vuoden Tsunamin aiheuttamasta kaaoksesta Thaimaassa. Leffa onnistuu luomaan sen verran koskettavaa tunnelmaa, että allekirjoittaneellakin vetistyi silmät. Ewan McGregor ja Naomi Watts molemmat uppoutuvat rooleihinsa kuin olisivat itse olleet paikalla tuon hirmuaallon aikoina. Elokuva keskittyy selkeästi enemmän roolihahmoihinsa, kuin itse aaltoon ja tapaturmahetkeen. Itse olisin ehkä hitusen enemmän halunnut nähdä aallon aiheuttamaa tuhoa, mutta on tämä tälläisenäänkin voimakas tekele. Ohjaajalla on ollut selkeä visio siitä mihinkä hän haluaa keskittyä ja onnistuu siinä näyttävästi. Kyseessä on kaiken lisäksi tosi tarina, joka pohjautuu espanjalaiseen perheeseen. Ei tältä tarvitse odottaa mitään 2012 tyylistä erikoistehostemössöä, vaan kyseessä on pikemminkin hyvin voimakas draama, joka aitoudestaan ja loistavista näyttelijöistään johtuen oikeasti liikuttaa.

albertfish

2012
Lo imposible
J. A. Bayona
María Belón, Sergio G. Sánchez
Ewan McGregor, Naomi Watts, Oaklee Pendergast, Samuel Joslin, Tom Holland (X)
Espanja
englanti, thai