Sadomania

Pisteytyksiä: 2
Tarkka arvio: 3.00

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Jess Francon ultra-sleazylla nimellä paiskattu leffa tarjoaa kyllä sitä mitä lupaakin. Leffa edustaa ehdottomasti naisvankilafilmien nuhjuisempaa osastoa. Tässä on kokolailla kaikki genren troopit läsnä. Lisäksi leffassa on kaikuja muista exploitaation alalokeroista. Sadomanian juoni on ihan älytön ja ylipäänsä koko vankilasetuppi on ihan totaalisen epäuskottava. Niin vangit kuin vartijat kuljeskelee Francolaiseen tyyliin koko leffan ajan ilman rihman kiertämää ja pitkiltä zoomeilta ei vältytä tälläkään kertaa. Mukaan on heitetty vielä vähän gladiaattorimeininkiä ja ihmismetsästystä ihan vaan ajan hengessä. Siinä missä esimerkiksi Francon saman alalajin elokuvat ”99 Women” ja ”Women Behind Bars” on helvetin tylsiä ja puuduttavia niin Sadomania on kyllä viihdyttävä. Elokuva heittää kokoajan jotain uutta katsojan silmille ja on paikoin jopa ihan kekseliäs jutuissaan. Siis kekseliäs sillä tavalla kun nyt tän kaltaista elokuvaa voi kehua. Sadomaniakin on taatusti ollut aikanaan omiaan herättämään pahennusta kansan keskuudessa, sillä se on paikoitellen yllättävän rohkea ja jopa shokeeraava elokuva, vaikka onkin niinsanottua pehmopornoa eikä mitään hardcore-inserttejäkään ollut tähän tekeleeseen lisätty. Ainakaan siis tässä versiossa jonka itse näin Blue Undergroundin jenkkilevyltä. Mukana on myös monista tän tyylisistä filmeistä tunnettu transnainen, Ajita Wilson, sadistisen vankilapomon roolissa.

Francon naisvankilaleffoista tää kuuluu niihin joita voi jossain määrin suositella. Tosin ainoastaan jos kyseinen alagenre tai tälläinen sleazy eurotrash ylipäänsä kiinnostaa. Muuten kannattaa jättää suosiolla väliin.

Lord Tensai