Rocketman

Alkuperäinen nimi:Rocketman
Valmistusvuosi:2019
Pisteytyksiä: 58
Tarkka arvio: 3.52

Rocketman on elämää suurempi fantasiamusikaali, joka kertoo sensuroimattoman ja humaanin tarinan Elton Johnin läpimurron vuosista.

Arviot

Onnistunut ja ajoittain ahdistava elokuva, kuitenkin myös toivoa löytyy elokuvasta

Reggie Dwightilla, joka myöhemmin otti nimekseen Elton John, ei ollut kovin helppo lapsuus. Hänen vanhempansa olivat hyvin kylmiä ja etäisiä, ainoastaan mummi osoitti jonkin verran välittämistä. Reggie kuitenkin löytää lohtua ja rohkeutta musiikin soittamisesta, mutta saa pian huomata, että artistin ura ei ole helpoin tie, samaan aikaan hän alkaa löytää omaa seksuaalista identiteettiään… Tiesin ennen […]

Arvosteltu: 04.06.2019

Fantastinen musikaalikertomus

Rocketman on vuonna 2019 ilmestynyt draamamusikaalielokuva Elton Johnista, jonka on ohjannut Eddie the Eaglesta tuttu Dexter Fletcher. En ole koskaan oikein innostunut Elton Johnin musiikista, mutta pakko myöntää, että tämä sai minut silti pariin otteiseen jammaileviin fiiliksiin. Reginald Dwightin nuoruus oli mielenkiintoista aikaa. Hänen isänsä jätti perheensä hänen ollessaan nuori ja kasvoi äitinsä ja isoäitinsä […]

Arvosteltu: 11.06.2019

Kommentit & Pisteytykset

Vilperi

Elton John ei ole puhutellut minua musiikillisesti koskaan mitenkään, eikä puhuttele vieläkään. Muutama tuttu biisi kyllä leffassa oli, mutta useimmat outoja. Leffan alku oli parasta, pikku Eltonia näytellyt pikkupoika oli mainio.

Ryyppy

Musiikki oli tottakai rautaa, mutta olisin toivonut syvemmälle menoa itse tarinaan.

Jautsi

Elokuva jossa ei oikein ole punaista lankaa. Muistuttaa siten esitettyä musiikkia, jotenkin hahmotonta menoa. Yksi hyvä jakso kyllä elokuvasta löytyy, se on se ensiesiintyminen Troubadour-musiikkisaluunassa. Mutta vaikka kyseinen esitys saakin katsojat leijailemaan, ei se riitä kannattelemaan koko elokuvaa.

T-9196
Kaltsu