Karpow

Minulla odotukset tämän remaken suhteen TODELLA pohjamudissa, joten lopputulos olikin positiivinen yllätys.

Ykkönen, eli alkuperäinen Robocop on allekirjoittaneen mielestä yks kaikkien aikojen sci-fi rymistelyistä, eikä remake yllä lähellekkään alkuperäisen loistokkuutta. Kakkosellekkin tämä häviää, mutta aivan karmean kolmosen sentään uusintafilmatisointi pesee aivan mennen tullen, joka toki ei sinällään ole kummoinen saavutus. Onhan kolmonen on varmasti yksi kaikkien aikojen surkeimpia leffoja

Ongelmia remakessa on. Poissa ovat kieroutunut musta huumori, satiiri ja väkivalta, jotka tekivät alkuperäisestä legendaarisen elokuvan. Remakessa ei myöskään ole kunnon pääpahista, eli kunnon Clarence Boddicker puuttuu kokonaan. Michael Keatonin uusi versio Dick Jonesista jää myös kovin vaisuksi. Uusi ED-209 ei myöskään vakuuta.

Ehkä kaikista pahin moka oli kuitenkin muuttaa Robocopin ikonen hopeansininen haarniska kesken elokuvan mustaksi. Se oli kuin läpsäisy päin Robocop-fanien naamoja. Musta "haarniska" näyttää kumiselta ja tuo mieleen nimittäin Batmanin kumihaarniskan liiankin voimakkaasti! Robobatcopman... Anna minun kaikki kestää!

Kaikesta valituksesta huolimatta, kyseessä oli kuitenkin ihan kelpo leffa, jonka jaksoi katsoa alusta loppuun asti. Se olisi voinut olla kuitenkin niin paljon parempi... Jos et ole nähnyt alkuperäistä, niin tämä voi olla mielestäsi jopa hyväkin. Jos näin on, katso ensin tämä ja vasta sitten vuoden 1987 alkuperäinen, niin näet paremman viimeiseksi.

Pikkupuera

Tätä katsoessa odottaa edes jotain kivaa ylläriä, mutta odottamiseksihan se jää.

RevyFan

Alkuperäistä vaisumpi. Juonessa on tietenkin tuttuja elementtejä ja hieman omaa eikä se ole huono. Näyttelyssä ei ole moitittavaa. Teknisestikin leffa on tyylikäs.Toiminta kuitenkin on hieman varovaista ikärajan takia ja aivan erilaista kuin alkuperäisessä. Painopiste olisi myös saanut olla enemmän siinä toiminnassa, nyt tämä on hieman tylsä. Draama kun ei ole erityisen hyvää ja kiinnostavaa. Joitain hyviä kohtia ja näyttävä ilme, ei paljoa muuta. Pitkälti odotetun kaltainen ja turvallisen tuntuinen keskinkertaisuus.

TatiTeThird

En ole nähnyt alkuperäistä RoboCopia, joten en voi verrata näitä kahta elokuvaa toisiinsa. Olettaisin kuitenkin alkuperäisen olevan parempi sillä perusteella, että toisin kuin originaali raina, tätä remakea tuskin tullaan muistamaan enää parin vuoden päästä. Elokuva ei eroa juuri yhtään niistä samanlaisista toimintaelokuvista, mitä Hollywood tuottaa läjäpäin vuosittain. Kyllä tämän nyt viikonlopun toimintapaukkuna katsoi, mutta unholaan tämä jää ja nopeasti.

Addeh

2014
K12
José Padilha
Edward Neumeier, Joshua Zetumer, Michael Miner, Nick Schenk
Abbie Cornish, Gary Oldman, Jay Baruchel, Joel Kinnaman, Michael Keaton, Michael K. Williams, Samuel L. Jackson