Kauhuhullu

Vasta leffan nähtyä selvisi, että Retro Puppet Master onkin uusintaversio kauhurainasta Puppet Master, jonka kolmannen osan olen aikoinaan nähnyt kaupassa ja se herätti kiinnostusta, mutta halusin nähdä tietysti ensimmäisen osan ennen jatko-osia. Niinpä tekele jäi ostamatta. Olin kuitenkin unohtanut koko homman ja sattumalta sitten törmäsin tähän leffaan divarin hyllyillä. Kansikuva antoi hyvän ensivaikutelman tappavista nukeista, joita mielellään näkee elokuvan muodossa, paras esimerkki aiheesta on ja tulee varmaan aina olemaan Child´s Play -sarja.

No mutta siis, tämä teos osoittautui pahaksi virhearvioinniksi. Juonella tosiaan olisi pystytty parempaankin, mutta minkäs teet kun a) näyttelytyö on surkeaa b) tehosteet ovat säälittäviä c) nuket eivät pääse riehumaan laisinkaan kunnolla d) tappojen toteutus aiheuttaa myötähäpeää. Plussapuolia ovat huvittavuus (osittain kökköyden takia), pari listimistä ja hyvä pituus, enempää ei olisikaan jaksettu.

Matalahiilihappoinen

Retro Puppet Master
Retro Puppet Master arvosana 1,50

Retro Puppet Master (1999)

Alkuperäinen nimi: The Retro Puppet Master

Seikkailu,
1999
Retro Puppetmaster
David DeCoteau
Benjamin Carr, Charles Band
Brigitta Dau, Greg Sestero, Guy Rolfe, Jack Donner, Robert Radoveanu, Stephen Blackehart, Vlad Dulea