AAnyway

Ah britit ja monarkia, yksi suosikkiaiheistani. Tietää, että elokuva on onnistunut, kun se koukuttaa, vaikka siinä ei mitään hirveää actionia koko ajan olisikaan. Pointsit tästä!

Disney Teppo

Hyvä elokuva.
Näyttelijät mahtavia!

Elmes

Olen nähny tämän elokuvan kahteen kertaan, ja aina se on koskettava ja vaikuttaa yhtä hyvältä. Elokuva on monella tapaa erittäin taidokkaasti tehty. Tällainen elokuva voisi hyvinkin sisältää ylilyöntejä, mutta niitä ei onneksi tämä elokuva sisällä. Helen Mirren on loistava valinta rooliinsa, aivan kuten loistava valinta on sekin, ettei Dianaa ja surevia brittejä esitä näyttelijät. Tykkään myös siitä, kuinka elokuvan "pahikset" esitetään siten, ettei heille voi suuttua tai olla pettynyt heihin. Elokuvan ansiosta olen jopa hieman pahoillani kuningatarta kohtaa - hän joutui elämään keskipisteessä tilanteessa, jossa kansa suree avoimesti ja vilpittömästi kuningataren vihaaman henkilön kuolemaa, tietäen ettei itse luultavasti koskaan tule saamaan osakseen vastaavaa reaktiota kansaltaan. Tuosta tarinasta ei olis voinu tehdä parempaa elokuvaa.

Kookosbanaani

Todella mestarillinen elokuva. Helen Mirren näyttelee aidontuntuisesti kuningatar Elisabethia, lisäksi muut näyttelijät ovat upeita ja todella aidontuntuisia. Kyllä Mirren tästä Oscarinsa ansaitsi.

Paulette

Kohtuullisen mielenkiintoinen ja sujuva elokuva. Helen Mirren ja Michael Sheen olivat upeita!

Altema

2006
Kuningatar (tv)
Stephen Frears
Peter Morgan
Alex Jennings, Douglas Reith, Helen McCrory, Helen Mirren, James Cromwell, Michael Sheen, Roger Allam, Sylvia Syms
Iso-Britannia, Ranska, Italia