H

Erittäin yliarvostettu kauhuelokuva. Näyttelijäsuoritukset ovat sieltä heikoimmasta päästä ja tahatonta komiikkaa tai tyhjänpäiväisiä kohtauksia esiintyy liikaa. Kai tämä on joillekin nostalgiamielessä hieno elokuva. Jännitystä saati kauhua ei esiinny muuten nimeksikään.

JohnRambo

Mä en ymmärrä yhtään miks tää leffa on siinä maineessa missä se on. Tobe Hooper on ilmeisesti ollut pelkkä Spielbergin keppihevonen tässä tuotannossa, sillä satusetä oli tuottamisen ja käsikirjoittamisen ohella vienyt Hooperin perseen alta myös ohjaajan jakkaran kuulemma useaan otteeseen. Sen tavallaan näkee lopputuloksesta, että tämä on ikään kuin pikkulapsille suunnattu kauhuleffa, eikä sillä tavalla raffi todellakaan mitä Hooperin leffat normaalisti ovat.

Aluksi mua hämäsi disneymäiset musiikit ja muutenkin lapsekas meininki ja oletin että ne olisi jotenkin osa hämäystä ja kohta tulisi jotain synkempää settiä kehiin, millä vedettäis katsojan alta matto pois. Mutta ei. Tosi kädenlämpöisenä ja turvallisena meno jatkuu alusta loppuun asti. Efektit ovat vanhentuneet todella huonosti, eikä kummitusleffana tämä toiminut yhtään.

Jos haluatte katsoa kunnon kummitustaloleffan, niin välttäkää Poltergeistia, ihan paska. Tässä teille muutama ihan vitusti parempi semmoinen; House on the Haunted Hill (1959),The Haunting (1963), Burnt Offerings (1976), The Entity (1981), The Conjuring (2013) ja The Conjuring 2 (2015).

(Kirjaston DVD)

(31 Days of Horror - #3)

Keräilijä

Ajan takia nyölääntynyt.
Ei tästä säikähdä edes hamsteri.

hell bill

Trinity