Beer Master

Leffa alkaa dokumentaarisella kuvaustyylillä, eli kaikki nähdään päähenkilöiden näkökulmasta, mutta monessa kohdassa yhtäkkiä vaihdettiin normaaliin kolmannen osapuolen kuvaukseen mikä herätti hämmennystä (kuka sen seksikohtauksen kuvasi???). Juoni oli hyvä ja pidin loppuratkaisusta.

Leffan suurin ongelma oli kuitenkin dialogi. Fuck, shit, bro, motherfucker - siinä olikin 99-prosenttia leffan dialogista. Vähemmästäkin tulee hulluksi.

IsoVauva

Hiukan päämäärätön ja juoneton, mutta hienojen näyttelijäsuoritusten siivittämä kuvaus tavallisten rivipoliisien elämästä. Heiluva käsikamerakuvaus ei myös pitkästä aikaa ärsyttänyt kiitos leffan dokumenttimaisen otteen. Loppuun oli myös saatu hienosti tunnetta ja hahmojen kohtalosta välitti aidosti!

Paranoid

Kyttäkaksikko kadun karussa arjessa ja hieman yksityiselämää siihen päälle. Tällaisista lähtökohdista onkin tehty noin miljoona vastaavaa leffaa, mutta Poliisit - End of watch ei silti petä.
Jos heiluva "dokumentaarinen" kuva ei häiritse - siihenkin tottuu pian - Gyllenhaal ja Pena vetäisevät rainassa varsin maukkaat suoritukset. Keskivertoa parempi kyttäleffa.

Kolme puol.

Raggari

Ihan mielenkiintoinen leffa, nojaa todella paljon pääosakaksikon henkilökemioihin jättäen itse tarinan melko ohueksi. Satsaus draamaan kannattaa, sillä sangen mainiossa vedossa olevat veljekset Gyllenhaal ja Pena, onnistuvat pitämään tarinan realistisena sekä mielenkiintoisena koko kestonsa ajan aina lopputeksteihin asti. Ei välttämättä mikään klassikko, mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen.

Rainafriikki

Karu ja realistinen rikoselokuva,jossa käsivarakameran tyylinen kuvaus toimi hyvin elokuvassa ja antoi karun fiiliksen.Roolisuoritukset olivat todella hyviä etenkin Jake Gyllenhaal ja Michael Pena,jotka onnistuvat pitämään elokuvan kiinnostavana ja realistisena.

Visailija

Yllättävän hyvä elokuva siihen nähden, että tässä hosutaan paljon käsivarakameran kanssa. Kuvaustyyli sopii tähän elokuvaan hyvin, ja tapahtumista sai jopa selvää. Tämä yrittää olla realistinen kuvaus tavallisen poliisipartion työstä, ja onnistuukin melko hyvin. Gyllenhaal ja Pena ovat luonnollisen oloisia jutustelussaan, ja juoni on melko realistinen. Lopussa realistisuus heitetään kuitenkin romukoppaan, ja tämä laskee pisteitä. Loppu on aika kliseinen, epärealistinen ja partio tekee sen aikana hieman outoja ratkaisuja, jotka eivät oikein sovi aiemmin nähtyyn kokonaisuuteen.

apc 53

2012
K16
David Ayer
David Ayer
America Ferrera, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, Jake Gyllenhaal, Michael Pena, Natalie Martinez
englanti, espanja