Piru kintereillä

Pisteytyksiä: 9
Tarkka arvio: 2.94

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Aika viihdyttävä 70’s grindhouse/drive-in -pätkä jossa kaksi pariskuntaa pakenee verenhimoisia punaniska-saatananpalvojia asuntoautolla. Pääosissa niinkin kovat nimet kuin Peter Fonda ja Warren Oates. Tämä jo yksinään nostaa leffan pisteitä suuresti. Täytyy myös kehua elokuvan toimintaa. Tässä on ihan upeita takaa-ajo -kohtauksia ja toimintakohtauksia ajalta jolloin toimintaelokuva ei vielä varsinaisesti ollut mikään genre edes. Tai ainakaan samalla tasolla kuin seuraavalla elokuvan vuosikymmenellä. Juonihan tässä on todellakin simppeli, äijät todistaa vahingossa juntti-kultin tekemää murhaa ja joutuu sitten näiden huppupäiden takaa-ajamaksi. Välillä leffa kääntyy vähän perinteisemmäksi paranoia-trilleriksi ja välillä mennään lämä tiskissä toiminnan puolelle. Yhdistelmä toimii hienosti. Toisinaan elokuva ehkä hiukan laahaa, muttei kuitenkaan ihan liiaksi. Itse pidän 70-lukulaisista elokuvista varmaan eniten minkään aikakauden leffoista, joten tämä paikoitellen esiin tuleva hitaampi tunnelmanrakentelu ei ole mikään varsinainen ongelma mulle.

Jos seiskarin äksönit nappaa, niin Race with the Devil on ihan taattua matskua. Suosittelen.

Elmo000
Nimetön