DRUGS

Suurena Chaplinin ihailijana en taskaan pettynyt vaikka tämä teos ajautuikin lievästi komediasta tragediaan. Kuitenkin tämä todistaa ettei Chaplin ollut vain hauska mies vaan todella taitava ja uskottava näyttelijä. Elokuvan aihe on oikein osuva ja jollain tavoin uskon että Chaplin samaistui Calveroon kun Hollywoodin supertähdet valtasivat alaa vaikkei Chaplinille ihan yhtä traagisesti käynyt ja herra pystyi kyllä kunniallisesti pitämään paikkansa showbisneksessä vanhanakin ukkona. Taas kerran taattua laatua siis, joten suosittelen kaikille joita kiinnostaa. Näyttelijät loistavia ja elokuvan paras kohtaus on totta mooses ikimuistoinen kahden legendan yhteinen kohtaus, nimittäin Buster Keatonin ja Chaplinin komedianumero. Loistavaa työtä.

Hiisi

Mukavaa, että on ohjaajia jotka eivät tunnu koskaan pettävän. Parrasvalot on koskettava draama, josta Chaplin on jättänyt aikaisempien elokuviensa törmäilyhuumorin pois. Melankolisesta vireestä huolimatta elokuva ei onneksi tuntunut missään vaiheessa liian masentavalta. Vaikka Parrasvalot ei lukeudu ohjaajansa tunnetuimpiin, kyseessä on mielestäni suuri mestariteos.

Addeh

banaanipalmu