Ensimmäisen tunnnin ajan mietin että mitäköhän erikoista tässä muka on koska se voitti Oscareita, mutta sitten tapahtui jotain minkä vuoksi ymmärrän miksi se joistakuista voi tuntua erikoiselta. Onhan se melkoisen tyydyttävää ja kihelmöivän jännää nähdä nuo tapahtumat ja tietyllä tapaa hauskakin se on, varsinkin alun perinteisen draaman jälkeen. Mutta vaikka aluksi innostuin itsekin, leffan lopetus ei kuitenkaan tyydytä minua täysin eikä minusta tunnu siltä että tässä olisi tarpeeksi sisältöä ja syvyyttä että tämä kestäisi enää toista katselukertaa. Ohjaus on kyllä hillityn tyylikäs, siitä pidin.

Dreamer

Nojoo, on tässä paljon hyvääkin. Tarina rakentuu pala kerrallaan ja loppuhuipennushan on ihan puhdasta Tarantinoa. Mutta tarinassa on monta turhaakin palaa ja siksi elokuva on liian pitkä. Ja toisaalta siitä huolimatta loppuhuipennuksen alustus on vajavainen eli tarinassa oli vääriäkin paloja.

Tyylikäs teos ulkonäkönsä puolesta ja onnistuneentuntuista näyttelijätyötäkin. Ei ole kuitenkaan viime vuoden paras elokuva. Itse asiassa ei ole myöskään Bong Joon-Hon paras elokuva, Madeo on parempi. 6,5/10

JustinHenryFan

Ihan viihdyttävää ja veikeää komediaa sekä yllättäen raakaakin trilleriä. Pidin näiden kahden ulottuvuuden yhdistämisestä, vaikka ne eivät täysin symbioosissa olekaan, vaan komedian ja jännityksen väliin jäävät, draamallisemmat kohtaukset tuntuvat sitten tylsiltä ja liian pitkiltä. Olisin siis voinut nähdä vieläkin veikeämmän tunnelman.

Park So-dam varasti shown ja olisin halunnut nähdä hänellä isomman roolin.

TomCruise

2019
Gisaengchung
Bong Joon-ho
Bong Joon-ho, Han Jin-won
Choi Woo-shik, Cho Yeo-jeong, Jang Hye-jin, Jung Hyeon-jun, Jung Ji-so, Lee Jung-eun, Lee Sun-kyun, Park Myung-hoon, Park So-dam, Song Kang-ho
Etelä-Korea
korea