mika72

ei ei ja ei. ei minulle tämä elokuva kiitos ja näkemiin

Poikkeuksellisen hirveistä filmeistä on usein hauska keksiä jotain nokkelan negatiivista sanottavaa, mutta Pacific Rim on elokuva, joka aiheuttaa aivotoiminnan puutoksen lisäksi selkäkipuja, flunssaa, hiustenlähtöä, kynsisientä, anthraxia ja kolmea erilaista kasvainta. Toisin sanoen Pacific Rim on aivan hirveää paskaa. Tätä ei voi edes haukkua huumorilla, tämä on vain todella masentavaa.

Vähän yli kaksi tuntia tuntuu tämän parissa seitsemältätoista. Aina kun ei seurata joitain vammaisia ja noloja jättirobotteja hakkaamassa joitain saatanan merihirviöitä, saadaan kuunnella parin täysin hajuttoman, mauttoman ja toisiinsa sekoitettavan päähenkilön merkityksetöntä dialogia. Mukana oli myös hyviä esiintyjiä - Idris Elban meininkin on erittäin jees, Max Martini on kovimpia äijiä koskaan, ja sievä japanilaisleidi pitää hereillä - mutta ei niilläkään tähtiä ansaita, jos heidän esittämät hahmot ovat halpoja kliseesäkkejä. Sitten joissakin näyttelijävalinnoissa painutaan oikein uljaasti päin perkelettä: Charlie Day oli jotain aivan ennennäkemättömän vastenmielistä. Aina hänen ollessa ruudulla halusin hänen vain kuolevan jotenkin erittäin verisesti. Niin kammottava hän oli, etten edes tiedä, puhunko nyt hahmosta vai näyttelijästä. Ron Perlmanista olen aina pitänyt, mutta tässä hänkin vain masensi.

Tarinasta ei tällaisen elokuvan tapauksessa tarvitse juuri puhua, sillä kaikki valtaviin hirviöihin keskittyvä skifishitti on samaa shittiä. Typerä tarinakin on kuitenkin mahdollista kertoa viihdyttävästi, jos mukana on vaikkapa mukaansatempaavaa rymistelyä. Pacific Rimin rymistely ei todellakaan ollut mukaansatempaavaa. Meinasin nukahtaa jo samankaltaisen Godzillan samankaltaisia kohtauksia katsellessa, mutta Gijermo Del Toro ja kumppanit vetävät senkin homman retardikertoimet aivan avaruuteen asti. Tappelut vielä kehtasivat kestää puolisen tuntia yhtä meriörkkiä kohden, joten voit miettiä ihan itse, onko se sitten viihdyttävää.
Elokuva on, alla kommentoivaa Grantarveria lainaten, silkkaa "perseentäyteistä rymistelyä".
Jos nautit tällaisesta, en estä. Älä vain ikinä enää tyrkytä tätä minulle.

Mitä helvettiä, Gijermo?

jaska_paalu

Pacific Rim - Hyökkäys Maahan
Pacific Rim - Hyökkäys Maahan arvosana 3,19

Pacific Rim - Hyökkäys Maahan (2013)

Alkuperäinen nimi: Pacific Rim

2013
Guillermo del Toro
Guillermo del Toro, Travis Beacham
Burn Gorman, Charlie Day, Charlie Hunnam, Clifton Collins Jr., Diego Klattenhoff, Idris Elba, Max Martini, Rinko Kikuchi, Robert Kazinsky, Robert Maillet, Ron Perlman