Ei niin hyvä mitä odotin tältä, välillä jopa suorastaan lapsellinen ja kömpelö, kuin amatöörin tekemä mitä ohjaaja ei suinkaan ole. Välillä huumori toimi, välillä taas ei. Olisin enemmän halunnut tämän olevan puhtaasti draamaelokuva. Vampyyrien vertaaminen narkkareihin oli kyllä ihan jännä idea. Eniten pidin tässä tunnelmasta ja musiikista. Pidin myös päähenkilöiden stailauksesta.

Spoileri: näytä

ratisti

Leffa alkaa hyvin ja fiilis tavoitetaan heti. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka, mutta - ikävä kyllä - kaikki tuntuu valuvan sormien välistä matkan varrella. Olisin itse toivonut, että homma olisi pysynyt vakavasti otettavana ja tarinaa olisi viety jonnekin mielenkiintoiseen suuntaan. Nyt edettiin kepeälle linjalle ja fiilispuoli koki romahduksen. Soundtrackin potentiaalikin kärsi mahalaskun. Alkeellista yhteiskuntakritiikkiä, pientä perhedraamaa ja ennen kaikkea tylsää poljentaa.

Tämä on tietysti vain minun näkemykseni ja siten oma ongelmani. Moni katsoja näyttää pitäneen.

arg

Only Lovers Left Alive arvosana 3,36
2013
Jim Jarmusch
Jim Jarmusch
Anton Yelchin, Carter Logan, Jeffrey Wright, John Hurt, Mia Wasikowska, Slimane Dazi, Tilda Swinton, Tom Hiddleston, Wayne Brinston
USA, Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Kypros
englanti, ranska, arabia