Ota rento asento nojatuoliisi ja käännä aivotoimintasi nolla-taajuudelle.

Tämä on ensimmäinen ja paras Farrelly-veljesten elokuva. Samalla myös Jim Carreyn paras elokuva. Leffassa Farrelly-veljesten tapaan pilkataan vammaisia, rääkätään eläimiä ja sisältää monta muuta mautonta juttua.

Elokuva kertoo kahdesta tyhmästä ukosta Harrysta ja Lloydista. Lloyd ajaa taksia ja eräänä päivänä hänen kyytiinsä tulee kaunis ja seksikäs Mary. Hän jättää "vahingossa" laukkunsa lentokentälle minne Lloyd hänet vei. Hän ottaa laukun lähtee Harryn kanssa palauttamaan sitä Marylle. Siitä alkaa hurja matka koira-autolla osavaltioiden läpi Aspeniin. Matkalla tietysti sattuu monia kommelluksia.

Ota rento asento nojatuoliisi ja käännä aivotoimintasi nolla-taajuudelle, ja niin voit alkaa katsomaan Farrelly-veljesten laatuelokuvaa. Jim Carreykaan ei ole onnistunut olemaan näin hauskoissa elokuvissa. Jim Carrey esiintyy myös Farrelly-veljesten ohjaamassa elokuvassa Me, kaksi ja Irene, mutta se ei vedä vertoja tälle elokuvalle. Tässä elokuvassa voit nähdä poliisin juovan kusta ja miehen syövän rotan myrkkyä. Eikö kuullostakin hauskalta?

Tykittäjä, 620 arvostelua

Forrest Gump arvosana 4,38
Forrest Gump

Nuija ja tosinuija
Nuija ja tosinuija arvosana 3,76

Nuija ja tosinuija (1994)

Alkuperäinen nimi: Dumb and Dumber

Komedia
1994
Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Bennett Yellin, Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Charles Rocket, Jeff Daniels, Jim Carrey, Karen Duffy, Lauren Holly, Mike Starr, Teri Garr