Perushyvä trilleri ja sisältää muutaman yllättävän juonenkäänteen.

Cris Johnsonilla (Cage) on koko elämänsä ollut kyky nähdä tulevaisuuteen parin minuutin päähän. Erään naisen (Biel) tämä on kuitenkin nähnyt pidemmän aikaa kaukana jossain, ja eräänä päivänä vihdoin löytää tämän. Alkuosuus elokuvasta on enemmän humoristinen ja loppua kohden se vähenee.

Taikurina Vegasissa kunnostautuneen Crisin elämä muuttuu, kun Callie Ferris (Moore) FBI:sta on pistänyt merkille Crisin kyvyt ja tarvitsee tätä pelastamaan USA:n terroristien suunnitelmilta. Itse taikuri on kuitenkin vastahakoinen, osasyynä se ettei hän näe kuin oman tulevaisuutensa ja senkin vain parin minuutin päähän. Cris lähtee, naiseensa Liziin törmättyä, pois Vegasista, mutta sekä FBI että terroristit varjostavat tätä.

Elokuva on perushyvä trilleri ja sisältää muutaman yllättävän juonenkäänteen, mutta se jokin jää lopulta puuttumaan. Elokuvan perusidea parin minuutin päähän näkevästä henkilöstä on mielenkiintoinen, mutta terroristit, jotka yrittävät tuhota osan Kaliforniaa on jo vähän kulahtanut idea. Kokonaisuutena kuitenkin kelpo trilleri.

nimimerkki: Tommi

Next arvosana 2,93
2007
Lee Tamahori
Gary Goldman, Jonathan Hensleigh, Paul Bernbaum, Philip K. Dick
Jessica Biel, Jim Beaver, Julianne Moore, Nicolas Cage, Peter Falk, Thomas Kretschmann
englanti, ranska, saksa