onemorerobot

Rainafriikki

Olin hieman skeptinen kun rupesin tätä kattomaan, koska luulin että tämä tulee olemaan erittäin tylsä elokuva, mutta Stranger than Paradise ei ollut ollenkaan sitä mitä luulin, vaan kyseessä on oikein hyvä pienimuotoinen draama, joka on pienestä budjektistä huolimatta visuaalisesti hienosti kuvattu ja sen minimaalistinen tyyli, karut miljööt ja tarina ja hahmot tekivät tästä loistavan. Roolisuoritukset eivät olleet vältämättä parhaimmasta päästä,mutta silti kohtalaisen hyvät, paras näyttelijä koko elokuvassa omasta mielestä oli John Lurie. Jim Jarmuschin ohjauksessa ei ollut pahemmin moittimista ja pientä plussaa tulee elokuvan hyvälle soundtrackille.

TatiTeThird

Letkeä leffa, jonka tunnistaa Jarmuschin työksi mailien päästä. Hahmot ja dialogi ovat tyypillisen huvittavia ja löysiä hyvässä mielessä. Joskus minulla jää hieman hämärän peittoon, miksi jotkut nykyohjaavat tekevät elokuvansa mustavalkoisena, mutta tässä tapauksessa ratkaisu sopii erinomaisesti (paremman sanan puutteessa) "kolkkoon" tunnelmaan. Ei jää kauaksi taakse ohjaajan parhaista.

Calvero

D-McH