Love Records – Anna mulle Lovee

Alkuperäinen nimi:Love Records - Anna mulle Lovee
Valmistusvuosi:2015
Pisteytyksiä: 46
Tarkka arvio: 2.65

Atte Blom, Otto Donner ja Christian Schwindt ovat kolme kaverusta, räiskyvää persoonaa ja itsepäistä pioneeria, joilla on tahtotila muuttaa Suomen asenneilmapiiriä ja kulttuuria. Vuonna 1966 he perustavat oman levy-yhtiön, joka tuo humppa-Suomen rytinällä rock-aikaan. Love Recordsista muusikoineen tulee nopeasti ilmiö, jollaista ei ole sen koommin Suomessa nähty.

Love Records mullisti 60- ja 70-luvun musiikkimaailman, nuorisokulttuurin ja loi uskoa tulevaisuuteen. Love Recordsin artisteja olivat muun muassa Dave Lindholm, Rauli ”Badding” Somerjoki, Jim Pembroke ja M. A. Numminen. Vuosina 1966–1979 toiminut Love Records ehti julkaista toimintansa aikana lähes 400 LP-levyä.

Elokuvan on ohjannut Aleksi Mäkelä ja sen päärooleissa nähdään Jarkko Niemi, Tomi Alatalo, Riku Nieminen, Pirkka-Pekka Petelius ja Alina Tomnikov. Love Recordsin nykyinen oikeudenhaltija Universal Music Finland on mukana elokuvahankkeessa.

Arviot

Edes suomalaiset eivät näytä olevan turvassa pahoilta korporaatioilta ja ahneilta liikemiehiltä.

Kotimaisen elokuvan viime vuosien totaalinen mätänemistila ei ole innostanut juurikaan seuraamaan uljaan kotomaamme uljasta elokuvatarjontaa saati siten kirjoittamaan siitä riviäkään edes läppämielessä. Koska umpimielisyys ja ennakkoluulot ovat kuitenkin pahasta ja tässä on sopivasti pari viikkoa vapaata, päätin lähikirjaston elokuvatarjonnan turvin tehdä pienen katsauksen viime vuoden kotimaiseen tarjontaan ihan vain huvin ja hyödyn vuoksi. Viimeksi katsomaani […]

Arvosteltu: 17.05.2017

Kommentit & Pisteytykset