Katmand0r

Ööh. Joo. Ainakin tää jätti sanattomaksi. Luulen, että tavalla joka on tän leffan eduksi.

Key

Mallikas tosipohjainen rikoskomedia Tanskanmaalta. Toimii hyvin, jos on mustan huumorin ystävä.

Aika tosiaan kultasi muistoja, sillä muistan nähneeni tämän joskus vuonna 2001 ja kovasti pidin. Nyt tämä laskeutui kategoriaan "ihan kiva" rikoselokuva, jossa mukana kylmäverinen ammattirikollinen, sen velipoika, kaksi normijamppaa (kokkeja) sekä yksi epäonninen ulkomaalainen sälli. Mukaan kun sekoitetaan yhtä sun toista sekä toinen rikollisliiga, saadaan aikaan muutamat naurut sekä hyvät toimintakohtaukset tarjoava toimintakomedia.

Näyttelijöistä pidän erityisesti Kim Bodnian suorituksesta, johon tykästyin toisessa tanskalaisessa rikoselokuvassa, Pusherissa. Muut vetävät roolinsa hyvin, oli kyse sitten karusta kaverista tai pehmosta kokista, mutta Bodnianin roolihenkilön veljeä Arvidia esittävä Dejan Cukic erottuu joukosta huonoudellaan.

Ei Kiinassa syödään koiria huono ole, vaan perushauskalla törppö-asenteella puksuttava vauhdikas ja väkivaltainen mustaa komediaa ja toimintaa viljelevä keskiluokan tekele.

apc 53

mmmatti

webfinski

Kiinassa syödään koiria
Kiinassa syödään koiria arvosana 3,69

Kiinassa syödään koiria (1999)

Alkuperäinen nimi: I Kina Spiser De Hunde

Komedia,
1999
Lasse Spang Olsen
Dejan Cukic, Kim Bodnia, Nikolaj Lie Kaas, Peter Gantzler, Tomas Villum Jensen, Trine Dyrholm
Tanska