JohnRambo

Leffa starttaa hyvin vahvana mustana komediana, joka huumorinsa puolesta muistuttaa hieman Guy Ritchien kahta ensimmääistä leffaa. Leffa valitettavasti sekoittaa komediaan mun mielestä liikaa draaman, trillerin ja toimintaleffan aineksia ja jossain vaiheessa koko huumori tuntuu jäävän ihan täysin taka-alalle. Se on harmi, sillä se on ehdottomasti tämän leffan valttikortti. Esimerkiksi kohtaus, jossa raha-auton ryöstöä suunnitellaan demonstroimalla lelukaivinkoneella ja perunalla sai mut nauramaan ääneen ihan kunnolla! Kim Bodnialla on myös helvetin hyvä komediantaju, ja muutenkin todella karismaattinen näyttelijä.

Viihdyttävä kerran katseltava leffa, jossa olisi ollut potentiaalia vielä parempaan.

(Netflix)

VierasTalo

Odotuksiini nähden huomattavasti kehnompi elokuva. Hulluahan meno jatkuvasti on tässä rikosfarssissa, mutta sen vuoksi leffassa ei tunnu olevan mitään kontrollia saati rajoitteita; se tuntuu matkustavan eteenpäin vailla suuntaa, fokusta tai teemaa. Hassua paskaa vaan tapahtuu, jesh, mutta vaikea siitä on nauttia kun sitä nimenomaan vain tapahtuu vailla sen kummempia yrityksiä luoda tilanteista merkityksellisiä millekään asialle. Silti on tässä jotain anarkistista otetta, joka viehättää kummasti irtonaisen läpän irtonaisuudesta huolimatta. Näyttelijät myös irrottelevat ja hiiltyvät juuri sopivasti välttyen pahimmilta mahdollisilta ylilyönneiltä. Viimeinen vartti on myös mainio lopetus tarinalle.

Kiinassa syödään koiria
Kiinassa syödään koiria arvosana 3,69

Kiinassa syödään koiria (1999)

Alkuperäinen nimi: I Kina Spiser De Hunde

Komedia,
1999
Lasse Spang Olsen
Dejan Cukic, Kim Bodnia, Nikolaj Lie Kaas, Peter Gantzler, Tomas Villum Jensen, Trine Dyrholm
Tanska