Juki

Hyvä jatko-osa, ja vaikka leffa onkin suurilta osin Havaijilla kuvattu, niin itse ainakin luulin koko ajan leffaa katsoessa, että ollaan oikeasti Okinawalla Japanissa. Ei tämä toki ensimmäisen osan tasolle yllä, mutta silti tämä jaksaa viihdyttää ihan mukavasti koko kestonsa ajan. Pat Morita Miyagina on jälleen hyvä ja Ralph Macchiokin tekee ihan ok suorituksen Danielina. Tappelukohtauksetkin on toteutettu hyvin. Huumoria tästä ei löydy yhtä paljon kuin ensimmäisestä osasta, mutta se ei silti menoa haittaa. Plussaa hienosta tunnuslaulusta "Glory of Love", joka sai myös Oscar-ehdokkuuden.

Kurt

Oikeastaan aika loistava jatkoosa, joka jatkaa lähes suoraan siitä mihin edellisessä jäätiin. Juoni on ihan hyvin keksitty ja näyttelijät ovat hyviä, tällä kertaa Ralph Macchio osaa jo näytellä paremmin eikä ole yhtä ärsyttävä kun ekassa osassa, mutta silti shown varastaa Mr.Miyagi. Elokuvan parasta antia onkin juuri se, kun kaveri pääsee pieksemään pahiksia. Suosittelen kaikille, pienellä varauksella kuitenkin (lopun verisen taistelun ansiosta).

Leffa Timppa

Ei edeltäjänsä veroinen, mutta silti aliarvostettu. Tämä on tunnelmaltaan erittäin samanlainen kuin ensimmäinen leffa, mutta panokset ovat vain suuremmat. Kolmannelta leffalta lähteekin sitten homma lapasesta.

mauge

Ykkönen on tietysti legendapätkä ja ylittämätön sarjassaan. Toisessa osassa on kuitenkin omat hetkensä ja elokuvasarjanakin tämä on viihdyttävimmästä päästä.

Agneror

uvvi

wisec

Karate Kid II... kertomus jatkuu
Karate Kid II... kertomus jatkuu arvosana 2,71

Karate Kid II... kertomus jatkuu (1986)

Alkuperäinen nimi: The Karate Kid, Part II

1986
Karate Kid II
John G. Avildsen
Robert Mark Kamen
Danny Kamekona, Nobu McCarthy, Pat Morita, Ralph Macchio, Tamlyn Tomita, Yuji Okumoto