Jos jotkut elokuvat ovat mielettömiä, tämä on siinä ykkönen!

Olen nähnyt monia huumorilla höystettyjä ns. "wnb-toimintaleffoja". Mutta tälläistä en ole nähnyt sitten Guy Ritchien mestariteos Snatch-hävyttömät jälkeen. Kaava 51 liikkuu samanlaisella ajatusmaailmalla ja kaavalla. Ensinnäkin on yksi päätavoite. Tässä tapauksessa Samuel L. Jacksonin esittämän kemisti Elmo McElmroyn valmistava uusi huippuhuume. Sitten on läjäpäin rahan perässä juoksevia diilereitä, roistoja, hevi-skinejä ja jopa poliiseja, jotka haluavat oman osansa huumeista. Lopuksi on paljon kaahailua, räiskintää, räjähdyksiä, epäonnistumisia ja kiroilua. Lopputuloksena on hyvin hauska ja seko huumesekoilu, jossa laki heitetään roskakoriin ja tehdään mitä tahansa päästäkseen osingoille 20 miljoonan dollarin summasta.

Hyvää elokuvassa on Samuel.L Jackson. Muuta ei miehestä tarvitsekkaan sanoa. Myös Robert Carlyle toimi roolissaan hyvin ainakin niiden miljoonan "fuck" sanan mukaisesti. Myös huumori ja vauhdikkuus ovat hyvä plussa.

Huonoa taas joidenkin sivunäyttelijöiden taso ei ole kehittävää. Myös jotkut kohdista jäivät hiukan epäselviksi. Kaiken kaikkiaan viihdyttävä toimintasekoilu. Jos pidit Snatch elokuvasta, sinun on pakko nähdä tämä.

-EH-
Käyttäjä, 1 arvostelu