Itse hieman petyin lopetukseen, varsinkin kun tätä oltiin hehkutettu miten ovela tämä on. Melko ennalta-arvattavahan se oli. Pisti se silti mieleni pyörimään ja mietin leffan juttuja niin, että nukkumisesta ei tullut mitään pariin tuntiin. Leffa oli turhan sekavasti kuvattu, erityisesti vihasin sitä kotibile-kohtausta joka oli strobovaloineen niin ärsyttävä. Ne pitäisi kieltää lailla. Eikä tämä edes kovin pelottava ollut, ahdistava ja vainoharhainen enemmänkin. Ja sitä ahdistavuutta riitti koko leffan keston ajan, siitä plussaa. Ehdottomasti leffan paras kohtaus oli se omituisen sairaalan käytävä, jolla nähtiin ties mitä kauheuksia.

Paljon tässä olisi parannettavaa, mutta idea on hyvä ja ainakin se on toteutettu kohtuullisen hyvin. Ja mikä parasta, se sai miettimään pitkään sen jälkeen, se on yksi parhaimmista asioista mitä leffa voi saada aikaan.

Key

Jaakobin Painajainen ei yllättänyt kauheasti minua. Odotin elokuvalta paljon mutta petyin siihen hieman. Jacob's Ladder ei ole mielestäni mikään jännittävä tai sätkähdyttävä elokuva kokemus mutta siitä huolimatta se kestää yhden katselu kerran.

ANGO

Trilleri,
1990
Adrian Lyne
Bruce Joel Rubin
Danny Aiello, Elizabeth Peña, Eriq La Salle, Jason Alexander, Macaulay Culkin, Matt Craven, Patricia Kalember, Pruitt Taylor Vince, Tim Robbins