Dreamer

Harvinaisen typerä pahis, mutta nauroihan tälle muutaman kerran. Ja musat oli jees, mutta apurien laulut turhan pitkiä... 6/10

Ludil

”Itse Ilkimys 3” on laadultaan samaa sarjaa kuin kaksi edeltävää osaansa: kevyttä ja viihdyttävää kesähömppää. Sen juoni ei ole kovinkaan hääppöinen, mutta sen huumori on latteaa lopputaistelua lukuunottamatta onnistuneesti tasaisen hupaisaa (muutamassa kohdassa se on riemukastakin), musiikki on menevää, Agnes on edelleen söpö kuin mikä plus animaatiojälki on jälleen luovan lennokasta eli tähtiä ropsahtaa helposti kolmen verran. Kyllä minä diggaan.

”Ilkimyksen” ensimmäinen osa on toiminut parhaiten koska se uskalsi luottaa simppeliin juoneen, jossa ehtii syventämään hahmojakin. ”Enemmän on enemmän”-ajattelu näkyy jo seuraavissa osissa, etenkin tässä kolmannessa mikä ei nyt tällä kertaa toimi. ”Ilkimys kolmonen” tuntuu siltä kuin ideointivaiheessa oltaisiin hyväksytty kaikki leffalle heitetyt ideat vaikka muutaman olisi voinut karsia suosiolla. Itse olisin jättänyt sinänsä mukavan typerän purkkapahiksen sikseen (vaikka discopallokohtaus niin komea onkin) ja keskittynyt ykkösleffan tapaan ihan pelkästään Grun uusioperheen ja kaksosveli Drun ongelmiin, josta olisi riittänyt käsiteltävää ihan yhtä lailla. Ja veljesten äitiä, suosikkihahmoani, olisin kaivannut lisää. Leffa on näinkin oikein mukiinmenevä, mutta vakavampien teemojen lakaiseminen maton alle tekee siitä hieman tyhjänpäiväisen. Mutta ihan sama, tärkeintä on että sain nauraa ja viihtyä.

(Tällä kertaa aloin pitämään minioneistakin, etenkin tuosta Melistä. Melin muistelohetkien kaltaisia söpön herttaisia hetkiä (joihin ykkösleffakin nojautui) lisää, kiitos!)

Eximius84

LeFa