Anzalone

Samaa tasoa kuin ensimmäinen osa. Ihan OK.

Bean

Jatkaa samalla tutulla ja hauskalla kaavalla leffasarjaa. Minionit tekevät leffasta hauskan kaikenikäisille ja mukana on myös draama ihmishahmojen tarinoissa. Ehkä hieman syvällisempi kuin ensimmäinen osa.

3D-tehosteet toimivat tässä leffassa. (3/5)

Dreamer

Kylläpä kyllä, kakkonen on ykköstä hitusen hauskempi. Valitettavasti perinteiseen tapaan tämänkin hauskuus hyytyy loppua kohden, mutta ei liian aikaisin etteikö päätösjammailuihin asti viihtyisi. 6/10

John117

Hyvä jatko osa ensimmäiselle osalle, joka tarjoaa samankaltaista menoa. Helposti seurattava yksinkertainen juoni, hauskoja hahmoja ja kätyreiden sekoilua. Mitään mullistavaa tämäkään osa ei animaation saralla juonellisesti tarjoa, vaan vahvuus piilee hahmoissa jälleen kerran, joka on vain hyvä asia. El Machon ensiesiintyminen elokuvassa on hyvä esimerkki siitä miten pahis esitellään animaatiokomediassa onnistuneesti.

johnny depp

Ihan hauska ja viihdyttävä animaatiolefa. Minioneilla varmaankin leffan parhaat hetket. Saattaa olla parempi kuin 1. mäineen osa, sillä en juurikaan muista siitä mitään.

Keräilijä

Todella raikas animaatio. Antaa syvällisen täyteläisen olon. Hyvä tunnelma yhdistettynä kaksimieliseen huumoriin antaa kunnon shown.

Key

Ensimmäisen osan tasolla ei olla, mutta on tämä kumminkin viihdyttävä ja muutaman katselukerran ansaitseva animaatio.

Ludil

Koska ”Itse Ilkimys” oli elokuvana odotettua parempi niin totta kai piti nähdä sen jatko-osakin. Jatko-osille tyypillisesti ”Itse Ilkimys 2" on edeltäjäänsä heikompi esitys ja sisältää kliseitä, mutta viihdyin tämänkin parissa sen verran kiitettävästi, että eiköhän leffalle irtoa ainakin ne kolme tähteä.

Jatko-osat asettavat aina vertailua edeltäviin osiin. Kun ensimmäinen ”Ilkimys” pidättäytyi toimivassa yksinkertaisuudessa, ”Ilkimys” numero kaksi keksii, että voihan sitä yrittää monimutkaisuuttakin. Ykkösosassa ilahduttanutta arkisuutta nähdään nyt vähemmän ja tilalla on hullunkurisilla aksenteilla kuorrutettu agenttiraina, jossa on tietenkin menoa ja mäiskintää. Huoh. Ja pakkoparitusta. HUOH.

Harmillisesti kliseisyyttä ei käsitellä niin näppärästi kuin edeltäjässä, mutta positiivista kakkosessa on se, että ainakin sillä on uusi tarina. Agenttistoori on kaikinpuolin pöhköä höttöä, mutta toteutettu iloisin mielin. Sen alta kumpuaa tietynlaista vaatimattomuutta: taaskaan elokuva ei yritä olla suurempi kuin mitä on vaan tyytyy olemaan nautinnollisesti keskinkertainen. Animaatio irrottelee ja fiilistelee värikkäistä hetkistään Pharrell Williamsin modernin, makean ja ytimekkään musiikin tahdissa. ”Itse Ilkimys 2” on jees myöskin sen ykkösosasta tuttujen hahmojen ansiosta, jotka pitävät tämänkin kohelluksen mielekkäänä. Gru on edelleen (etenkin suomenkielisen Ville Haapasalon tulkitsemana) hupaisa ja sympaattinen ukkeli ja tyttökolmikko söpö, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

AlexZ

arskamahis