bambaliino

Mitä ihmettä, missä on kaikki ylistävät kommentit?? Leffahan oli loistava, suorastaan mestarillinen! En yleensä pidä kauhuelokuvista, mutta eihän tämä oikeastaan sellainen olekaan. Todella hyvä, ehkä paras koskaan näkemäni, trilleri! Tarina ei missään vaiheessa jättänyt kylmäksi vaan tunnelma tiivistyi ja "kauhukohtaukset" pitenivät loisteliaasti loppua kohden. Lisäksi psykologisia tasoja elokuvassa riittää, pohtia voi esimerkiksi sukupolvelta toiselle siirtyvien traumojen vaikutusta, vanhemman ja lapsen symbioottista suhdetta, pelkojen, niiden joilla ei ole kasvoja, kohtaamisen tärkeyttä ja vaikeutta. AIVAN LOISTAVA ELOKUVA, kannattaa katsoa, jos yhtään tykkää haastavista, psykologisista elokuvista, joissa saa sen mitä antaa! Eli ei valmiiksi pureskeltua purukumia tämä, ei kannata kattoo jos odottaa jotain tyypillistä kauhua... Zombit örveltää muualla, onneksi.

saaga

Pyhpyh, mä en kanssa käsitä miten huonoja arvosteluja tää elokuva saa. Aivan mahtava elokuva pelkojen, suvussa kulkevan "kirouksen" kohtaamisesta. Loistava psykologinen asetelma ja hyvin elokuvaa kannattaleva tunnelma ei lässähdä oikeastaan missään kohtaa. Erityisesti pidin siitä miten kauheat tapahtumat antoivat odottaa itseään oikeastaan koko elokuvan ajan, mutta onnistuivat silti luomaan tunnelman, että jotain kauheaa tapahtuu parhaillaan... Useinhan pahimmat möröt ovat juurikin näkymättömiä, sisäisiä piinaajia, salaisina aseinaan se, etteivät milloinkaan kokonaan paljasta itseään. Lopussa tapahtuva vapautuminen oli sekin kerrassaan oivaltava loppu elokuvalle, joka herättää kysymyksiä, mutta ei todellakaan anna vastauksia valmiina. Täyet pojot!

Intruders
Intruders arvosana 2,56
Kauhu,
2011
Juan Carlos Fresnadillo
Jaime Marques, Nicolás Casariego
Adam Leese, Carice van Houten, Clive Owen, Daniel Brühl, Ella Purnell, Imogen Gray, Kerry Fox, Mark Wingett
USA, Iso-Britannia, Espanja
englanti, espanja