In the Valley of Elah

Alkuperäinen nimi:In the Valley of Elah
Valmistusvuosi:2007
Pisteytyksiä: 120
Tarkka arvio: 3.53

USA:n armeijan sotilas Mike Deerfield katoaa pian palattuaan Irakista. Kun entinen sotilaspoliisi Hank Deerfield ja hänen vaimonsa Joan saavat tiedon poikansa katoamisesta, Hank lähtee etsimään tätä. Miken katoamista tutkiva poliisin rikostutkija Emily Sanders auttaa Hankia vastahakoisesti etsinnöissään.

Todisteiden kertyessä tavallinen katoamistapaus alkaa näyttää rikokselta, ja pian Sanders joutuu taistelemaan armeijan johtoporrasta vastaan jatkaakseen tutkimusta. Kun totuus Miken ajasta Irakissa alkaa valjeta, Hankin maailmankuva järkkyy ja hän joutuu arvioimaan uskomuksiaan uudelleen, jotta pojan katoamista ympäröivä mysteeri selviäisi.

Arviot

Raastava elokuva Irakin sodan seurauksista ja siitä minkälaisen hinnan sotilaiden omaiset joutuvat siitä pahimillaan maksamaan.

Vuoden 2004 Oscar-voittaja mielipiteitä jakavalla rasismikuvauksella Crashilla itsensä kerralla ykköskaartiin pistänyt Paul Haggis on työstänyt uuden elokuvan In The Valley of Elah, joka on jälleen yksi tavanomaista erilaisempi kuvaus Irakin sodan vaikutteista erilaisiin ihmisiin. Itse käsikirjoituksenkin tarinalleen tehnyt Haggis ei aivan ole ideaa tyhjästä repäissyt, sillä tarinan taustalla on tositarinan inspiroima lähde, siitä mikä se […]

Arvosteltu: 19.01.2008

Kommentit & Pisteytykset