Jotenkin tylsä ja kuiva, vaikka hahmoja onkin mukavasti kehitelty. Minä en päässyt tähän tunteen tasolla sisään kuin vasta viimeisellä tunnilla ja se on aika huono juttu kolmen tunnin leffan kohdalla. Iso ryöstö oli kyllä kivan aidon oloisesti kuvattu. Aseistakin kuului jumalaton meteli, ryöstöstä plussaa.

Al Pacino ja Robert De Niro näyttelivät hyvin, olen aina pitänyt näistä kahdesta näyttelijästä silloin kun he eivät ylinäyttele. No, Pacino ei ihan sataprosenttisesti siihen taaskaan kyennyt mutta parhaansa hän kyllä teki.

Ihan ok leffa, mutta turhan kuiva ja hitusen liian pitkä. En tiedä olisiko pituus haitannut jos tämä olisi ollut mielenkiintoisempi. Ei tämä kuitenkaan voimiani vienyt, ihmeen helposti tämän jaksoi katsoa.

Keräilijä

Komiata on katsoa ysäriklassikkoa ja vieläpä ensimmäistä kertaa. Paljon lässyttelyä, toisaalta toiminnan alkaessa saa kyllä nauttia. Kaikkien näiden suurten näyttelijöiden keskellä on syvä aukko jota ei saa täytettyä. Spektaakkelia elokuvasta ei synny.

Kaikesta tylsyydestä ja turhasta olemisesta huolimatta elokuva antoi puolitäyden olon.

Yllätyin ehkä siitä, että loppupeleissä tämä oli aika "perus" kaikkiin kehuihin nähden. Laadukkaasti tehty ja näytelty rikosleffa jää kolmen tunnin pituudesta huolimatta kauas siitä, mitä tämän mittaiselta leffalta olisi voinut odottaa: eli niin sanotusti jotain suurempaa. Hahmot ja juoni eivät kehity niin kiinnostavasti, että tempo ei lopahtaisi vähän väliä. Välillä komeat toimintajaksot tuovat jännitystä peliin. Pacinon ja De Niron näyttely on nautinnollista, tekisipä De Niro vielä hyviä roolisuorituksia nykyäänkin.

Seppochu

Yliarvostettu ja ylipitkä "toimintaleffa". Eihän tässä ollut kuin kaksi toimintakohtausta.

Akemi

Alkuperäinen nimi: Heat

1995
Michael Mann
Michael Mann
Al Pacino, Amy Brenneman, Ashley Judd, Diane Verona, Robert De Niro, Tom Sizemore, Val Kilmer
englanti, espanja