Todella hauska leffa, mutta ei kaadu missään vaiheessa typeräksi koheltamiseksi, vaan on yllättävänkin älykäs.

Harry Block (Allen) on kehuttu kirjailija. Hänen rahansa tuhlaantuvat viinaan, pillereihin ja huoriin. Hänen kirjansa käsittelevät hänen entisiä suhteitaan, jotka ovat yleensä päättyneet toisen naisen tullessa mukaan kuvioihin. Me saamme tutustua Harryn tarinoihin sekä hänen hurjaan elämäänsä takautumien ja hänen kirjoittamiensa kertomusten kautta.

Jonkinlaisena komedioiden ystävänä tuli vasta nyt tutustuttua Woody Allenin tuotantoon, eikä tämä pläjäys pettänyt. Allen viljelee paljon seksivitsejä, mutta homma pysyy kuitenkin aika älykkäänä, eikä leffa sorru missään vaiheessa typeräksi kohellukseksi. Nimekäs tähtikaarti (mm. Demi Moore, Billy Crystal, Robin Williams, Tobey Maguire, Stanley Tucci) on saatu joukkoon mukaan, mutta itse Allen vie suurimman osan tilasta ruudun edessä ja muut tähdet tyytyvät pienempiin rooleihin. Jokainen vetää kuitenkin roolinsa hienosti läpi, oli kyseessä sitten pieni tai hieman suurempi rooli.

Niin kuin jo aikaisemmin mainitsin, niin Harry pala palalta on todella hauska leffa, mutta ei kaadu missään vaiheessa typeräksi koheltamiseksi, vaan on yllättävänkin älykäs. Joillekin ihmisille ei varmasti Woodyn komiikka iske, mutta minuun ainakin kolahti tällainen hieman rujo meininki. Herkulliset hahmot ja tilanteet takaavat ainakin yhdeksi katselukerraksi todella viihdyttävää meininkiä, mutta ei tämä varmasti toisellakaan katsomiskierroksella paljoakaan huonone. Allenilla on hyviä oivalluksia ja niitä hän on osannut hyvin käyttääkin saanen kokoon onnistuneen kokonaisuuden.

Tykittäjä, 620 arvostelua

The Artist arvosana 3,83
The Artist

Harry pala palalta
Harry pala palalta arvosana 3,42

Harry pala palalta (1997)

Alkuperäinen nimi: Deconstructing Harry

Komedia,
1997
Woody Allen
Woody Allen
Billy Crystal, Bob Balaban, Demi Moore, Elisabeth Shue, Robin Williams, Tobey Maguire, Woody Allen