Minusta tämä oli erittäin mielenkiintoinen versio Shakespearen näytelmästä. Se ei ollut niin selkeästi näytelmä mitä Olivierin versio on, mutta se on eläväisempi ja siksi helpompi katsoa.

Glenn Closen roolisuoritus oli heikohko, mutta Mel Gibson yllätti positiivisesti. Puhe ei tullut yhtä luontevasti kuin Olivierin Hamletin puhe, mutta innostuneisuutta roolia kohtaan löytyi selkeästi niin paljon että hänen näyttelemisensä on hyvin tunteikasta ja elävää. Aluksi ajattelin että onpas outo roolitus, mutta epäilys hälveni kun lopulta rupesin katsomaan elokuvaa.

Myös laadukas tuotantojälki toki vaikuttaa antamaani hyvään arvosanaan, näyttelijöiden ohella. Helena Bonham-Carter oli todella kaunis Ofelia, ja taisi olla paras esitys ikinä mitä olen häneltä ikinä nähnyt tähän mennessä.

Tämä oli aikalailla täydellinen elokuva, elokuva joka totisesti yllätti minut parhaimmalla mahdollisella tavalla. Erikoiseksi ja persoonalliseksi tämän teki huumori, mikä oli mielestäni hyvä idea ja sen toteutus onneksi myös toimi.

Hamlet
Hamlet arvosana 2,86