Tämän luulisi iskevän hyvällä voimalla kaikkiin humoristisempien Coen -kuvien ystäville. Veljesten Lebowskista ja Fargosta tuttu ovelaakin ovelampi komedia on erittäin hyvin tallella Hail Caesarissa. Uskon, että miljoonilla ihmisillä on kovia vaikeuksia päästä yli siitä tosiasiasta, että tämä ei todellakaan ole mikään juonivetoinen elokuva, mutta itse pidin hitosti elokuvan tavasta heittää ruudulle aina vain absurdimpaa hörhöilyä - paikoin mennään jopa suoranaisen surrealismin puolelle. Esimerkiksi leffan oudoimmassa sivutarinassa esiintyvä George Clooney vetäisee roolinsa (tarkoituksella) sellaisessa lsd-koomassa, että äijälle ei voi olla nauramatta sekuntiakaan. Hollywood-vitsailu taas on hauskimmillaan punaniskaisen cowboynäyttelijän yrittäessä suorittaa draamanäyttelyä taidehomo-ohjaajan opastuksella.
Elokuvan omituiseen tunnelmaan saattaa kestää hetki päästä sisälle, mutta uskoisin sen loppupeleissä miellyttävän jokaista maailman huumoritajuista ihmistä.

Grantarver

Komedia,
2016
Ethan Coen, Joel Coen
Ethan Coen, Joel Coen
Alden Ehrenreich, Channing Tatum, Frances McDormand, George Clooney, Jonah Hill, Josh Brolin, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Tilda Swinton
USA, Iso-Britannia