Desmond Dossin taistelu sodassa ilman asetta on ehdottomasti tarinan arvoinen ja mielestäni Mel Gibson tekee hänelle kunniaa. Komeannäköinen leffa josta ei Gibsonille tyypilliseen tapaan huumoria puutu (nauroin itse asiassa todella paljon, vaikka ei ehkä saisi). Tarina vain tuntuu jotenkin liian ohkaiselta antaakseni sille neljä tähteä. Dossia näyttelevä Andrew Garfield on minulle entuudestaan tuntematon näyttelijä mutta hyvin hän roolinsa vetää (joskin minua hieman hämäsi se että hän muistutti nuorta Anthony Perkinsiä ja olin näkevinäni hänet tässä koko ajan sinä Psykon tyyppinä), Hugo Weaving oli myös hyvä. Vince Vaughn yllätti minut olemalla mukana tässä, olen aina nähnyt hänet vain komedioissa, eikä hän kyllä kovin kaukana komediasta tässäkään ollut. Hyvä sotaleffa, joka kuitenkin kaipaisi jotain lisää ollakseen mestariteos. Ylidramatisointi joissain kohtauksissa vei hieman uskottavuutta. Aika meni kuitenkin tämän kanssa kuin siivillä, vahingossa katsoin kelloa 63. minuutin kohdalla ja olin yllättynyt että leffaa oli mennyt jo niin paljon, ei se todellakaan tuntunut siltä. Pidinkin enemmän juuri leffan ensimmäisestä tunnista.

Dreamer

Hyvää: kiinnostava tarina johon uppoutua. Sodan karuuden kuvaus. Andrew Garfield.

Huonoa: Tapahtumien ja toiminnan ylidramatisointi. Hienot uroteot kärsivät kun tyypistä yritetään tehdä supermies. Ja perhetaustan tapahtumatkin pääosin keksittyjä. Miksi?

Överiksivetämisestä huolimatta elokuvan parissa viihtyy, ja onhan tuo sellainen tarina, joka piti leffaksi tehdäkin. Mutta fiksummin tehtynä olisi voinut olla loistelias. 7/10

J.Lipponen

Kovimpia uusia sotaleffoja. Tuo uutta näkökulmaa sodan järjettömyyteen päähenkilön kautta ja ilman turhaa patriotismia. Kokonaisuus rakennetaan alusta asti rauhassa kohti rajua loppupuoliskoa homman leviämättä missään vaiheessa.

Paranoid

Parempi ku odotin Gibsonin leffaks. Veri lensi mutta onneksi odotettua vähemmän.
Veikkaisin ohjaajan aihevallinnan liittyvän silti pääosanesittäjän uskonnollisuuteen.
Näil eväil:

Kolme puol.

vasara88

Todella hienot ja näyttävät sotakohtaukset, Gibson näyttää sodan raakuuden hyvin. Hyvät näyttelijät ja Teresa Palmer oli söpö.

Bungle

Tx4

Vänski

Hacksaw Ridge - aseeton sotilas
Hacksaw Ridge - aseeton sotilas arvosana 4,01

Hacksaw Ridge - aseeton sotilas (2016)

Alkuperäinen nimi: Hacksaw Ridge

2016
Mel Gibson
Andrew Knight, Robert Schenkkan
Andrew Garfield, Hugo Weaving, Luke Bracey, Rachel Griffiths, Richard Pyros, Ryan Corr, Sam Worthington, Teresa Palmer, Vince Vaughn
USA, Australia