Fu Manchu – himon herra

Pisteytyksiä: 3
Tarkka arvio: 2.17

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Fu Manchu -elokuvasarjan kaksi viimeistä osaa ohjasi kertaheitolla eurooppalaisen b-elokuvan ja exploitaation grand old man, eli Jess Franco. Se kyllä näkyy tässä elokuvassa. Seksin ja väkivallan määrä on selvästi suurempi kuin aiemmissa osissa. Harmi ettei itse tarina sitten ole kovinkaan mielenkiintoinen. Kiinalainen super-ryökäle Fu Manchu lymyilee tällä kertaa Etelä-Amerikan sademetsissä ja myrkyttää vanhan vihollisensa Nayland Smithin. Vastalääkettä olis sitten saatava ja sassiin. Rooleissa nähdään muutama aiemmista tuttu näyttelijä (Christopher Lee mukaanlukien) mutta pääosin cast on vaihtunut. Eipä siinä, ihan hauskoja hahmoja mahtuu tähänkin. Toiminta on vähintäänkin yhtä kömpelöä kuin aiemmissakin osissa ja erityisesti useassa toiminnallisessa kohtauksessa musiikin puute häiritsi. Taisteluissa ei ollut minkäänlaista jännitteen hiventäkään kun taustalla kuuluu ainoastaan ähinää ja oksien katkeilua. Melko koomista. Pisteitä vois hieman antaa kuitenkin Brasilian hienoista kuvauslokaatioista, upeita paikkoja.

Kokonaisuutena todella vaisu tekele. Tavallaan ihan ulkoisine tekijöineen menevä elokuva, mutta tylsä tätä oli seurata. Paikoin jopa puuduttavan tylsä.

Lord Tensai
Seonsiinä