Oikein hauskaa väkivaltaviihdettä.

Foxy Brown on kunnon seitsemänkymmentäluvun erotiikalla maustettua toimintaa, johon ei voi kyllästyä. Elokuvan juoni on vähän turhankin kliseinen, mutta kuka kliseisyyttä jaksaa ajatella, kun elokuvan päätähti Pam Grier niin vuolaasti sulojansa näyttelee.

No, kootaampas nyt itsemme ja mennään asiaan. Eli elokuva lähtee kunnolla käyntiin, kun Foxyn rakas tapetaan kotiovelle - hupaisaako? No kyllä on, mutta viihdettähän tämä vain on. Foxyhan tuosta suuttuu ja lähtee kostamaan ison aseen ja viellä isompien rintojensa kanssa.

Kuten olen jo monta kertaa tässä todennut, elokuva pyörii pitkälti Foxyn muhkeiden muotojen ja väkivallan rajamailla ja joskus tuntuu, että ei tiedä missä kohdassa on sitä erotiikkaa ja missä sitä toimintaa.

Suttuisasta VHS-versiosta ei oikein voi sanoa mitään muuta kuin että ajoi asiansa. Kaiken kaikkiaan Foxy Brown on oikein hauskaa väkivaltaviihdettä, jota voi suositella melkeimpä kaikille pienellä varauksella.

nimimerkki: I Like Girls

Foxy Brown
Foxy Brown arvosana 3,76
1974
Jack Hill
Antonio Fargas, Harry Holcombe, Kathryn Loder, Pam Grier, Peter Brown, Terry Carter