King Diamond*

Eipä taida tämä leffa olla se mikä synnytti genren, tätä ennen tehtiin jopa kakskin zombie leffaa, tiedän kun oon nähny ne.

Romero sen kerran teki ja kerrasta maaliin, George A. Romeron kultti-teos, jota ei sovi aliarvostaa, musta dawn of dead ja day of the dead ei oikein lähellekään pärjää tälle, sairas soundtrack mut se sopii ku nenä päähän!

George Romeron mestariteos ja kultti-klassikko puhtaasti!

Villetys

Night of the Living Dead on erinomaisesti onnistunut zombie-elokuva George A. Romerolta ja klassikko maineensa arvoinen. Juonessa suurimman osan ihmisten päälle on laskeutunut omituista säteilyä, joka on muuttanut ne verenhimoisiksi zombeiksi. Pieni joukko ihmisiä pakenee isoon omakotitaloon ja koittaa suojautua koko ajan talolle kerääntyvien zombien kanssa. Näyttelijöistä Duane Jones tekee hyvän pääroolin Beninä ja myös Karl Hardman jää hyvin mieleen Harry Cooperina ja näiden miesten väliset erimielisyydet talossa tuovat hyvän lisän juoneen. Myös radiosta saapuvat hätätiedotteet koskien paniikin lailla leviävää epidemiaa on hyvin hoidettu. Tunnelman osalta myös onnistutaan hienosti ja elokuvan loppuratkaisu on myöskin erinomainen. Pienestä budjetista huolimatta Night of the Living Dead on hieno zombipätkä ja genrensä merkkiteoksia.

Aito alkuperäinen zombielokuva. Hieno ohjaus Romerolta.

afterman

klassikko

Anzalone

Ei ole menettänyt otettaan vuosien saatossa, edelleen yksi genren merkkipaaluista. Upea alku loistavalle trilogialle.

Blairoid

Selvä klassikko ja uuden kauhun lajityypin alkuunpanija. Kuva on ikävän rosoinen, mutta se ei haittaa paljoakaan menoa, sillä tämä tarjoaa paljon asioita, mitä zombie-elokuvalta vaaditaan.

Darkman900

Todella loistava zombieleffa. Välillä jopa oikeasti pelottava!

DCRS

ensimmäinen näkemäni zombieleffa ja ensimmäinen näkemäni kauhuleffa. paras zombie leffa ja paras kauhuleffa.

Gossyy

Aivan oikeasti pelottava kauhuelokuva. Tavallisesti katson kauhuelokuvan eikä se hetkauta milläänlailla sen aikana tai sen jälkeen. Tämän piinaava tunnelma onnistui saada minutkin. Ensimmäistä kertaa minusta tuntui myös, että kauhun ei tarvitse aina olla vain perusviihdettä. Määrittänyt monia kauhulkiseitä, mutta silti ei tunnu siltä, että ne olisi jo nähty. Aivan kuin ne muut olisi kuvattu jollain aivan eri asenteella. Tunnelma on kaikinpuolin aidompi ja parempi kuin useimissa (uudemmissa) kauhuelokuvissa. Eräs parhaista kauhuelokuvista joita olen katsonut ja suosittelen kaikkia katsomaan sen myös.

hebbu

Jännä leffa,mutta välillä tahattoman koominen.

Horror123

Todella hyvä elokuva,varmaankin yksi parhaista zombie-elokuvista mitä on.

jalakanen

Myös minun ja naapurinsedän äiti.

5/5

Jason 4

Elokuvassa pysyy mielenkiinto pitkään,ja elokuvan katsoo mielellään monta kertaa.5/5

Jonibisi

Tässä on kaikki, mitä kauhuelokuvaan tarvitaan! Tempoltaan hidas, mutta erittäin viihdyttävä zombie-elokuva lähtee maukkaasti liikkeelle ja loppuu sitäkin maukkaammin. Night of the living dead elokuvasta löytyy kaikki nykyajan zombie pätkän elementit. Romero tekee mahtavan työn ohjaajana. Elokuvan kantavoimana ovat hän, hidas tempo ja elokuvalle sopiva musiikki. Elokuva jaksaa ihastuttaa realismillaan, puhumattakaan siitä, miten naurettavalla budjetilla ja ajalla elokuva tehtiin. Ei voi muuta sanoa, kuin "Wau!" Näyttelijätyötä ei voi kehua mahtavaksi, mutta pitäkää mielessänne edellinen lause.
En itse kuulu kauhuelokuvien fanien joukkoon, mutta Night of the living dead on sitä jotakin. Pelkästään yleissivistyksen takia tämä teos pitää katsoa!
Klassikko!

Juki

Klassikkokauhua. Mustavalkoisuus tekee leffasta entistä pelottavamman ja myös musiikki on karmivaa. Näyttelijät Duane Jonesia lukuun ottamatta olivat aika kökköjä, mutta se ei kuitenkaan tunnelmaa pilaa. Romero hoitaa ohjauksen mallikkaasti ja tunnelma pysyy piinaavana koko leffan ajan. Onneksi leffa ei ole pelkkää zombien haahuilua vaan myös itse tarinaan on panostettu.

Pelimies

Yleissivistykseen kuuluva kauhuklassikko,jota on aika hieman purrut,kun pihalla hiipivät zombit aiheuttavat pientä hilpeyttä. Siltti loistava leffa ja loppuratkaisu vetää hiljaiseksi tänä päivänäkin.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

RetroBuff

Yksi parhaista zombie leffoista ikinä!

Riku94

Tosi jännittävä leffa! Heti alussa tuli sellainen jännittynyt tunnelma, ja varsinkin kun leffa on mustavalkoinen, se vielä lisäs jännitystä. Taustamusiikit oli tosi hyvät... ja sen kyllä huomas, että oli pienellä budjetilla tehty. Mutta silti oli tosi hyvä.

Sehnsucht

Paras Zombie leffa ei mikään super zombie raiskaus, missä zombiet hyppii 2km korkeuteen ja juoksee 50 Km/h. Todellinen klassikko !

-Testament-

Kaikkien zombie leffojen äiti.

5/5

vizko...

Mahtava elokuva! Todellinen mestariteos! Karmiva leffa ku on mustavalkoinen.

Walk

Yksi niistä ensimmäisistä kauhuelokuvista jotka oikeasti pelotti. Tuon ajan olosuhteisiin nähden aivan loistava elokuva. Vähätoimintainen elokuva on oikea mestariteos. Tunnelma tiivistyy loppua kohden mennessä. George A Romero iski hakkunsa kultasuoneen. Jokaisen, joka katsoo kauhuelokuvia on nähtävä tämä klassikko.

ZombieLover

Ah! Mikä klassikko! Rakastan tätä! Eihän tämä ole pelottava, mutta niin viihdyttävä klassikko!

andy

Night of the Living Dead
Night of the Living Dead arvosana 4,05
Kauhu
1968
Elävien kuolleiden yö (tv)
George A. Romero
George A. Romero, John A. Russo
Bill Hinzman, Charles Craig, Duane Jones, Judith O'Dea, Judith Ridley, Karl Hardman, Keith Wayne, Kyra Schon, Marilyn Eastman, Russell Streiner