Blaze

28 days laters meets Mad Max with elements of Lord of the Rings. Leffan juonihan on jokseenkin järkevä. Kovismimmi Rhona Mitran pitää löytää virukselle immuuni ihminen skotlannista ja pelastaa siten lontoo täydelliseltä kaaokselta. Alkuun leffa on melkein kuin Pako New Yorkista, sen jälkeen lähdetään keskiajalle ja elokuva huipentuu Mad Max -tyyppiseen takaa-ajoon. Leffa on erittäin brutaali ja viittauksia moniin kulttileffoihin on nähtävillä.

Ai niin ja soundtrack oli totaalisen perseestä.

tai

MaggotCorpse

ihan typerä elokuva. -_-* HuoH *-_-

Tupolev79

Goretukseltaan ihan kohtalainen mutta muuten niin korni elokuva ettei tätä nyt kovinkaan hyvänä voinut pitää. Mad Maxin kopiointi pisti tietysti ehkä pahiten silmään mutta muutenkin se post-apokalyptinen asetelma ritarikuntineen meni aika pahasti viikselleen. Muutamat hieman yliampuvat toimintapätkät pistivät myös kiristelemään hampaita aika ajoin.

Rhona Mitrasta olen joskus sanonut, että varsin viehättävän näköinen nainen vaikka tässä tosiaan muistuttaa olemukseltaan enemmän puupökkelöä.

Onnistuneen goretuksen takia voin kai suositella mutta muuten pistän tämän siihen parempaan B-luokan koriin josta jokainen voi itse sen poimia jos tuntuu siltä, että kannattaa katsoa..

Uytp7

Kamala kokoelma muualta näpistettyjä konsepteja. Kohtalaisen rapean alun jälkeen esitellyt hulluudet, suoranaiset kliseet sekä tiettyjen henkilöiden osalta kelvoton näyttely söivät katselunautintoa merkittävästi. Rhona Mitra esimerkiksi jäi pääroolissa täysin ilmeettömän puupölkyn tasolle, päinvastoin taasen yksi tarinan pahiksista yliräyhäsi hahmonsa miltei kokonaan piloille. Niljakas poliitiikko oli tuolla roistosaralla ainoa onnistunut heebo.

Kuvauksellisesti leffa tapahtuu liian pimeässä, minkä päälle lyödyt tuhanteen kertaan nähdyt joukkopapatukset, vetelät takaa-ajot ynnä muut harharetket eivät maistuneet juuri miltään. Viruksen luoma uusi maailmanjärjestys ei siis todellakaan napannut mukaansa kuin korkeintaan hetkittäin. Verisyydestä hentoisesti plussaa, mutta olipahan lainailtu kokonaisuus. Juoniaukkojakin havaittavissa enemmän kuin otsonikerroksesta läpiä. Next!

Elvis69

Doomsday arvosana 3,09
2008
Neil Marshall
Neil Marshall
Alexander Siddig, Bob Hoskins, David O'Hara, Malcolm McDowell, Nora-Jane Noone, Rhona Mitra, Rick Warden
Iso-Britannia, USA, Etelä-Afrikka